fåniga fakta

Ett tema på gång?



Jag är rätt händig med instrument. Jag har spelat i olika bandkonstilationer från 14 års ålder och matat mig igenom gitarr, bas, trummor och fuskat med keyboard. Såg och mungiga kör jag gärna på fest. Något enstaka skivkontrakt på en singel blev det bara men jag klagar inte. Det är framför allt själva repandet och låtskivandet som tilltalade mig. Den digitala revolutionen inom inspelningstekniken gjorde dessutom att jag tidigt kunde skaffa mig en hemmastudio med relativt avancerade redigeringsmöjligheter. Sista bandet skrev jag dessutom all musik till alla instrumenten, vilket gav stor frihet till kreativiteten.



Jag är batteristen. Fisken står troligen i publiken, han har ständigt varit en trogen supporter till mina projekt.

Något jag dock suger rejält på är lyriken. Jag är antagligen bara snäppet bättre än Eddie Medusa i fantasi och Robinson Robban på att uttrycka mig i låttexter. Jag hittade ett block förra veckan där jag skissat ner lite idéer till låttexter någon gång under 90-talet. Fy faan vilket dravvel! Det gick direkt till soptunnan. Temat i texterna kände jag igen dock, lite självbiografiskt sådär. Efter lite youtubande hittade jag rätt. Tur att det aldrig blev någon låt av texterna.

/N'batha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0