bror min å ja

...sitter ihop. Varsitt ollo... näe.



Min bror är vad vi talande ryggradsdjur kallar för alternativt begåvad. Han ser ut som en vanlig hillbillie med redneck stil men där under klappar ett varmt hjärta, och bakom pannan finns det en hjärna som är autistisk på mobiltelefoner. Nu är det så att jag funderar på att skaffa mig en ny telefon.

En Nokia N79. Den har fått så jäkla bra betyg på sin kameradel (5-megapixelkameran med Carl Zeiss-optik, dubbeldiodsblixt, autofokus och geokodning. Vitbalans och kameraprogram från riktiga kameror, mm) med grymt bra bilder och den är skapligt snygg. Dessutom har den GPS och ett träningsprogram som visar hastighet och sträcka när man springer/cyklar! Nice, då behöver jag inte köpa en Garmin.

Nu är frågan till brorsan, men också till er som har lite koll på telefoner, är det ett bra köp? Det verkar som det är den ideala telefonen för mig (kamera-telefon-gps). Är det någon hake? Batteritid på 20 min eller något?

/N'batha



Kommentarer
Postat av: DD

Get an iPhone man!!!! Den kan allt det där. Megapixlarna kan kvitta. Ska du ta kvalitetsbilder så ska du ha en riktig kamera ändå. 2 eller 5 är oviktigt.



Du kan ju alltid gå in på pricerunner eller nån annan site på nätet och dubbelkolla. Det finns nördar som lever på att samla sån information. =)



2009-05-26 @ 14:35:00
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: n'batha

Va? Har iPhone en träningsfuunktion med löparhastigheter?

2009-05-26 @ 18:03:06
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Rookkeer

Ska du och platt fisken sluta tracka mig för att jag bor på landet.



Dsutom har jag typ ingen koll längre på telefoner iallafall inte som för.



Men den kan ju vara skjysst men batteri tiden är nog bra men inte som förr

2009-05-27 @ 05:58:06
Postat av: godiva

Min N95 både älskade jag och hatade innerligt...



Kameran grym ja - men så långsam att det man skulle fota hann dö eller försvinna/upphöra



Displayen - snabbt repad



Ingen mobilblogg (då, vet inte nu)



Inte så kompatibel med mac.



Min nästa nya blir nog en iPhone!







2009-05-28 @ 19:03:08
URL: http://lovelygodiva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0