36:40-1:21-2:57

These are the magic numbers.



Jag har för mig att det var Medeldistansaren som skrev om omräkningstalet 2,223. Om man tar den tid man kan prestera på en viss distans, t ex milen, och multiplicerar med 2,223 får man den tid man skulle kunna åstadkomma på dubbla distansen.

Jag vill springa maran på 2:59 år 2010. Alltså delar jag den tiden med 2,223 för att veta hur snabbt jag bör springa halvmaran på. 1:20:30 på halvmaran alltså. Delar detta resultat med 2,223 och får fram min ideala mil på 36:15.

Enligt Lorenzo Nesi ser förhållandet ut såhär: 36:40-1:21:00-2:57:00 - It's a hard work ahead.

Planen är som följer: Komma igång ordentligt under juni. Milenträning (läs: hårda intervaler) under juli-oktober. Lite lättare träning under november och sedan fullt fokus på maran fr o m december.

/N'batha M'bwele



Kommentarer
Postat av: Fredrika

Utmana först, räkna sen... smaaaart ;)



Det är sjukt snabba tider, och jag vet inte hur nära du varit tidigare, någonstand i de trakterna blir siffrorna suddiga och jag ser inte längre vad det står (förutom "skitfort"). Ganska kul att ha ett stenhårt mål att träna mot, dock. Bara en sån sak gör att jag summa summarum hejar på och tycker det ska gå vägen!

2009-06-04 @ 10:45:03
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: Micke

Verkar genialt, jag är redan klar för en sub4 på maran! ca 3:47 kommer jag att springa.

2009-06-04 @ 20:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0