Velighetsfrämjandet

I vår serie I-landsproblem pressenterar vi: Ska jag springa eller inte?

Idag måste jag jobba över för att få iväg projekt i tid. Detta innebär förstås minst en löptur. Särskilt som jag missade både måndagen och tisdagen som träningsdagar. Min vanliga 12,2:a gick i lugnt tempo på 57:57. Mp3:n stängdes av efter 2 km och endast nycklarnas skramlande från Pippiryggsäcken ackompanjerade mig.

Nu är det så att jag lämnade både pengar och mobiltelefon hemma. Vilket betyder att jag inte kan åka kommunalt hem. Alternativet blir således att springa eller cykla på en cykel som fastnat på en mycket låg växel. Jag tänker springa 25 km imorgon och kanske blir det för mycket med ett pass även på hemvägen. Å andra sidan protesterar inte kroppen. Jag har sprungit 51 km so far.

Vad har ni för råd?

EDIT: Det blev löpning hem. Cykeln var stulen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: NiklasN

5-56 kanske? För att få den låga växeln att bli högre... kombinerat med en skvätt kedjeolja, t.ex. Finish Line grön, för bärighetens skull

2009-02-07 @ 16:12:42
Postat av: Karin

Så.... hur blev det? :-)

2009-02-08 @ 20:46:28
URL: http://barnmorskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0