My way

Imorse sprang jag förbi en man i min ålder som skrapade rutan på sin silverfärgade bmw. Han bor i en villa precis brevid mitt hem och jag vet att vi har liknande livssituation. Med undantag för att han antagligen tjänar 2-3 gånger mer än jag. Petitesser. Han har 2-3 barn i 2-6 års ålder, sambo och joggar ibland på kvällarna. Det är på grund av det senaste jag lagt märke till honom.

Han hade inte skrapat särskilt länge så rimligen gick vi ut ungefär samtidigt. Cirka 10 km senare såg jag honom svänga in mot kontoren mellan värtan och gärdet, när jag stod vid tennishallskorsningens rödljus. Man kan rimligen anta att han arbetar där. 9 minuter senare kom jag in på mitt kontor och ytterligare 15 minuter senare satt jag, duschad och återfylld, med en kaffe i näven. Man kan gissa att han, efter parkering av bmw:n, ca 5 minuter senare fann sig i samma situation.

Mitt sätt att transportera mig tog alltså 5-10 minuter längre tid än hans. Jag duschade något senare än han men i gengäld behöver jag inte ge mig ut och träna ikväll. Jag betalar inte tullavgift, bilskatt o dyl, spyr inte ut koldioxid och spar tid som jag kan spendera på mina barn. Ni får gärna anse att jag bygger ett luftslott av präktighet här, för även om han har villan och bmw:n så känner jag mig just nu som den rikare av oss två.

EDIT: 12,2 km på 55:28. Prodigy och Metallica i lurarna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Olle

Du har sannerligen rätt! Rik som ett troll är vad du är :)



Och vet skäms på BMW-gubben!

2009-02-05 @ 11:39:21
Postat av: Karin

Klart att det är du som är rikast, vissa saker kan inte köpas för pengar... men det fattar nog inte BMW-mannen.

Prodigy i lurarna minsann, är det så man gör för att få upp farten?! ;-)

2009-02-05 @ 15:26:37
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: n'batha

BMW-killen är nog rik på fler sätt än i plånboken. Just där och då kände jag mig lite rikare. Han joggar ju lite på kvällarna så helt sned kan ju karln inte vara ;)



Ja, Prodigy funkar. Den mesta electro/dance verkar ge bra puls.

2009-02-05 @ 15:41:57
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: NiklasN

Man kanske skulle prova Prodigy, "På Minuten" är inte bra om man vill hålla tempot. Svårt att springa fort dubbelvikt med skrattkramper...

2009-02-05 @ 16:01:01
Postat av: n'batha

He he he. Nej, det låter inte helt upptempo :)

Jag har en bra lista du kan kopiera till poden.

2009-02-05 @ 16:16:20
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Onekligen hade det allra bästa varit präktig OCH rik. ;-)

2009-02-06 @ 17:50:03
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: N'batha M'bwele

Ingmarie: Och dryg! Dryg, rik och präktig ska jag bli i nästa liv.

2009-02-06 @ 20:25:56
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0