på löpfronten mycket nytt

Jag vet ju att ni sitter som på nålar att få veta hur det går med min löpning, så här kommer rapporten:



Duschmöjligheterna på skolan har strandat. Vaktmästare Mats säger att renovering pågår och att han ska beställa nya omklädningsskåp när som helst. Förra terminen sa Mats att han skulle flytta de gamla skåpen till duschen (50m) på eftermiddagen, i en termins tid, så jag har inget hopp om att det ska gå att duscha i skolan under min studietid. Får lösa duschkort på KTH-hallen.

Mitt 10000 meters lopp gick inget vidare. Med 5 mil cykel i benen från dagen innan gick det tydligen inte att persa. Att springa 25 varv runt samma gräsplätt slet också på psyket rejält. Dock hade jag stor hjälp av min varvräknare Rolle P som coachade mig på ett föredömligt sätt. Niklas N, Pontus Ö och Jonas L hejade mig också till tiden 39:35. Tack! Utan er hade jag säkert brutit loppet.
Svågern var orolig att han skulle komma sist av alla. Han kom in 12:a från slutet på det nya personliga rekordet 41:40 och spöade ett antal klubbanslutna löpare.

Ingmarie har tagit sin roll som Coach på stort allvar och levererar nu scheman till min stora glädje. Redan nu märker jag att det inte går att förhandla bort pass lika lätt i huvudet. Våra filosofier verkar också stämma så detta samarbete kan troligen bara sluta väl!

That's all for now, folks!
/N'batha




Kommentarer
Postat av: medeldist

Jo, men nu är du ju stabil under 40 i alla fall. Sub39 nästa mål antar jag då? Inser du nu att du är den manliga motsvarigheten till Lilian Magnusson nu? (som ju tränas av Szalkai). No pressure...:)

2009-08-27 @ 09:58:34
URL: http://medeldist.blogspot.com
Postat av: n'batha

Medeldist: Ha ha ha! Har inte tänkt på det så men likheter finns: 3 barn, sub 3 som mål.

2009-08-27 @ 10:27:10
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Mikaela Larsson

Kan du skicka ett schema till mig oxå.... Jag har en avdankad världsmästare i skidorientring, tillika sambo, som schemaläggare.... Behöver jag säga mer???

2009-08-27 @ 13:03:42
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0