ja jäklar i min lilla låda!

Här ska ni se att det händer grejer!



Vad är det som händer? Jo, dels tappade jag upp citronsaften i fredags och den blev grymt god. Receptet är ett gammalt från Fiskens familj sedan de typ var troll i skogen. Gott skit! Sonen ville genast ge sig ut och sälja saften glasvis. Jag frågade lite skeptiskt vad han skulle göra med förtjänsten och han svarade upprört: - Jag ska ge dem till de fattiga barnen i andra länder! Vadå då? Gillar du inte barn? Det var bara att lova en framtid som saftförsäljare.

För att brorsan skulle ha något att mångla ställde jag mig således och bakade kanelbullar. Grymt goda blev de. Nu han livet ikapp oss innan familjens caféverksamhet han dras igång men vi har ett möte i veckan om framtiden. Återkommer efter det.

Själv gjorde jag "dödligt gift" som jag sålde som barn. Tror att det var typ honung och myrgift i. Undrar om någon dog, för jag sålde några.


Jag såg också två sjukt bra rullar i helgen: Gran Torino med och av Clint Eastwood samt Watchmen. Båda rekomenderas varmt. Kul att se en Ford Gran Torino igen. Har inte sett en sådan sedan Starchy and Hutch. Watchmen har en helig plats i mitt hjärta då jag var såld på serienovellen i slutet av 80-talet. Filmen var den absurdt trogen till min stora glädje och förvåning.

Skolan kickar igång på måndag och jag ska välja tema för mina studier två år framåt under nästa vecka. Shit.

För övrigt kan konstateras att jag själv som coachar andra är djäkligt dålig på att följa mina egna scheman och har därför anlitat en marathonräv i form av SM-vinnaren Ingmarie som coach att piska mitt slöa jag. Jag har goda förhoppningar och kan endast sammanfatta mina tankar i det klassiska motot: Exoriare aliquis nostris ex ossibus ultor - Må en gång en hämnare uppstå ur mina ben. Mina löparben!

/N'batha M'bwele

Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Goderafton i kokskåpet! Kan man få be om recept på citronsaften? Mat och fika intresserar mig alltid. Motion och löpning intresserar mig aldrig. Varm kram, med eller utan grytlapp!

2009-08-23 @ 21:27:57
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Möte om framtiden....Låter avancerat. Och allvarligt! jag är nog som du. Skitbra på att säga vad andra ska göra men urkass på att säga till mig själv. kanske DU ska coacha MIG! Vilket win-win team vi skulle bli! :-) När ja kan kuta igen vill säga... Såg med "Gran Torino". Grymt bra! (Mail kommer)

2009-08-23 @ 21:59:55
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Fisken

Mooooaaaaahahahahahahaahhahahaahahah!!!

2009-08-23 @ 23:17:26
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0