Omsprungen

Jag blir inte så ofta omsprungen när jag är ute och springer. Inte för att jag är så extremt snabb eller så fåfäng att jag ökar om någon närmar sig. Nä, jag ligger i mina 4:30/km och inser att de flesta som är snabbare än jag springer på andra tider eller kör långsammare på distans och fnissar åt mig som pinnar på.

Hur som helst så springer folk sällan om mig. Igår på min 11,9 km sväng via västerbron sprang en tjej om mig. Snabbt gick det och hon såg inte så ansträngd ut heller. Jag var ju tvungen att ta reda på mer om henne så jag sprang upp vid sidan och frågade lite. Hon var inte elitsatsande utan gammal orienterare som gillade att springa hem och till jobbet. Jag gissar att vi låg i 4 min/km och hon pratade utan ansträngning med mig hela tiden. Hon borde satsa bara för att se hur det skulle gå. Jag tror att hon skulle göra midnattsmilen på 38-39 min. D v s i toppskiktet.

Kommentarer
Postat av: Jane

Förstår hur du menar. Inte "kasta bort" det på något sätt! :)

2008-09-09 @ 12:45:47
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Karin

Wow! Vilken tjej! :-) Tänk att springa "bara för att" och prestera den farten. Hon borde verkligen satsa och se vad hon har att ge. Det hade jag gjort i hennes ställe ;)

2008-09-09 @ 22:33:43
URL: http://barnmorskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0