Vojne vojne och vojne

Det viktiga först: Grattis alla ni som for över havet till Åland och visade att löpbloggare har ballar av stål, oavsett kön.

Del 2: Löpuppbyggnad del 1 har startat. Ett pass bestående av 7,5 km löpning på 33:44 och sedan 10 intervaller upp för en 170 meter lång backe bakom huset á 42 sekunder styck.

Nästa pass blir på torsdag och blir ett 70 minuter långt löppass bestående av 3 delar: 30 min mycket lugn löpning (5min/km), 40 minuter hård löpning (4:20 min/km) och avsluta med 3x100 meter i maxfart.

Del 3: Den gnälliga farbrorn Rune Larsson.

Jag kan inte riktigt få ihop bitarna. I en artikel i RW berättar Rune om hur svårt det är för ultralöpare att få spons då sporten inte riktigt är publikfriande. På sin hemsida skriver Rune sedan om den svenska avundsjukan som dök upp då han löpt en mara på 2:18 och folk började misstänka doping o dyl. Sedan hoppar han rakt ner i den svenska avundsjukedräkten och börjar gnälla om den bäst sponsrade ultralöparen Dean Karnazes för att media (inte han själv) kallar honom den mest uthålliga mannen i världen och att det finns bättre ultralöpare som inte har lika bra sponsring som han.

Rune. Vad är det du vill att Dean ska göra? Ska han lämna över pengarna till de som är bättre? Om du hade fått lika bra sponsring som Dean, på den tiden som du själv försökte bli sponsrad ultralöpare, hade du då lämnat över pengarna till de som var bättre än du då? Vill du att han ska säga till sina sponsorer att han inte förtjänar pengarna och att de borde ta någon annan som är bättre? Vilken normalfuntad idrottare gör så? Linus Törnblad? - Nej tack. Ge pengarna till de höjdhoppare som är bättre än jag. Ska han gå ut i världen och försöka få återupprättelse för alla dem som är bättre än han i de medier där de skriver att han är bäst? Det låter som ett Sisyfosarbete jag inte tror att du själv skulle göra.

Du kanske bara gillar att gnälla? Vad vet jag, logiskt är det dock inte!
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Haha! "Vojne vojne" är ett uttryck min mamma använder... ;)

2008-10-29 @ 09:21:35
URL: http://www.felicitastraining.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0