Kraftloppet

Kraftloppet är på 72 km. Gissa om jag är sugen på det. Längre än 50 km men inte absurdt kuperat och mitt i natten som Ursviks Ultra.

Från sidan:

Start och Mål är i centrala Finspång.
Kraftloppet går i ett naturskönt och historiskt landskap, med ängar - åar - skog och sjöar utmed banan. Kraftloppet är ett långlopp på 72 km både individuellt och i stafettlopp för lag.
Kraftloppet har dessutom ett Martonlopp för damer och herrar individuellt.

Visste Du:
-Att Kraftloppet är ett av Sveriges längsta individuella motionslopp och 4:e längsta stafettlopp, över 72 km, som genomförs på en dag.
-Att Finspång är centrum i De Geerland, den svenska industrins vagga.
-Att Finspång är Sveriges sjörikaste kommun med c:a 370 namngivna sjöar.

Förr årets 5 bästa placeringar:

1.

Reima Hartkainen

IFK Skövde

5:07:52

00:00:00

2.

Johan Gustavsson

IFK Mora Friidrott

5:28:49

00:20:57

3.

Johan Fridlund

Axa Sports Club

5:38:44

00:30:52

4.

Jonas Brantvall

Norrköping

5:39:13

00:31:21

5.

Hasse Byrén

IF Spartacus Örebro

6:00:10

00:52:18


Självklart siktar jag på att ta mig in på listan!


Kommentarer
Postat av: funrun

låter frestande ja!!! vet du när det går nästa år?

Jag är anmäld till Vertex fjällmara (8 aug) så gissningsvis får jag hoppa kraftloppet pga utmattningssymptom från fjällen.

2008-10-17 @ 13:17:31
URL: http://markatta.com/mary/funrun/
Postat av: ultraschmultra

Jag sneglar också kraftigt på Finspång (ha ha ha var jag inte rolig nu), det enda som är osäkert är datumet eftersom både Vertex (de gick samtidigt i år) och Månkarbo är högintressanta. Å andra sidan är Finspång den distans jag prioriterar, och skulle lämpa sig utmärkt som huvudlopp för säsongen. Har hört mycket gott om Kraftloppet.

2008-10-17 @ 18:29:26
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: Berglund

Du ska inte ta en tidsultra när du ändå håller på? 6h? 12h? 24h? 6 dygn?

2008-10-18 @ 12:36:48
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0