Slut på ledigheten

Veckan i skåne var kanon. Tror alla i familjen behövde den. Nu är vi tillbaka och pappa N'batha kör övertid igen :P Några pass blev det på österlen i alla fall.


27/4
18,3 km på 86:12

Ut med havet till Simrishamn och runt i stan. Mjuk sandblandad väg med starka inslag av strand. Skapade viss uppmärksamhet bland mc-knuttarna vid hamnkiosken. Badade i havet som var 9 grader varmt. Det gjorde faktiskt ont!

4:43 min/km - 12,74 km/h

----------------------------------------------------------------
29/4
10,2 km på 49:35

Till stranden mellan tobisvik och baskemölla. Seg i huvudet av vinet dagen innan.

4:52 min/km - 12,34 km/h

--
12,8 km på 59:58

Till simrishamns stadsgräns. Lokala hillbillies glodde som fågelholkar från en vit 740. Tydligen tränar man inte så mycket i tights kring österlen. Lättare den här gången.

4:41 min/km - 12,81 km/h

----------------------------------------------------------------
1/5
20 km på 95 min blankt

Innåt skåne. Fick sällskap av kor 1 km. De galoperade brevid mig, helt bizart. Regn och lite ont i vänster vad. Stretchade bort det med yogaställningen absurda hunden (egen variant).

4:45 min/km - 12,63 km/h

----------------------------------------------------------------
4/5
8,5 km på 39:38

Joggade med orolig mage. Skippade kvällspasset till förmån för sömn. Åkte i bil hela natten innan.

4:40 min/km - 12,87 km/h

----------------------------------------------------------------
5/5
6,9 km på 32:09

Till jobbet. Ganska lätt men utan riktigt flyt.

4:40 min/km - 12,88 km/h


Ska springa hem på något vis. Kanske blir det 4x4 med 3 min vila eller så blir det bara lättjogg igen. Jag vet ju att intervaller gör mig snabb men jag är trött idag :P

Hoppas er vecka varit fin. Nu kör vi!



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag har träningsvärk så jag knappt kan röra mig. Och helt plötsligt fick jag en väldig lust att springa i Skåneland bland rapsfälten, men blotta tanken på det gör att jag grimaserar av ontontont... :)

2008-05-05 @ 20:56:09
URL: http://felicitastraining.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0