Långfredagen (dubbla pass del 2)

Morgonens pass gick riktigt bra. En 8,2 km lång runda runt söderbysjön och björkhagens golfbana som gick på 38:56. Det blir 4:45 min/km eller 12,64 km/h.

Det var lite halt men fint med ett lätt snötäcke över träden. Första alvan var det snuskjobbigt och jag koncentrerade mig på att använda höger skinka när jag sprang. Andra halvan kändes det som att jag skulle kunna springa hur länge som helst. Lite lätt känning i knät dock. Får stretcha ordentligt innan lunchpasset. Nu ska jag snickra. Återkommer med info om lunchpasset.

Hepp. Lunchpasset klart. Snö, snö, snö och snö. Det ligger en decimeter på vägen och gjorde inte löpningen lättare. Att det hinner komma så mycket på 3 timmar!

8,5 km på 39:32. Det ger 4:39 min/km eller 12,9 km/h. Känns som att jag fick en bra morgonlöpning idag och segt lunchpass. Nu är det vila som gäller och sedan ett lite längre pass. Kanske passar det med dubbla då också? Vi får se.

Total idag: 16,7 km
Totalt i veckan än så länge: 38,7 km.




Andra bloggar om: , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Berglund

Ska bli intressant att se vilka resultat dina dubbla och trippla pass med kort vila mellan kommer ge, kanske något man får ta efter i så fall ;)

Hoppas du skojlöper VIK-loppet senare så jag får en bra rygg att gå på och lite fler tips på hur man blir snabbare och uthålligare :)

Kör hårt!

2008-03-21 @ 15:31:08
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0