Korkade principer

Det finns en tränings-budordslista som gör mig helt galen. Den innehåller nästan inget vettigt ur träningssynpunkt men djävligt mycket testosteron-jidder för tonåringar. Här är listan med mina komentarer under:

1. Du ska inga andra intressen hava jämte träning.
- Näe, då kan man ju få sociala egenskaper och det är ju inget bra.

2. En dag utan träning är en dag utan mening.
- Eller så låter du kroppen suga upp träningen så du inte bara dum-tränar.

3. När Du vilar tränar dina konkurrenter.
- Och vise versa antar jag för utan vilan är ju träningen bortkastad.

4. Den som tycker träning är roligt, tränar för lite.
- Den som tycker träning är tråkigt tränar inte.

5. Träning är ett tillfälle att tävla.
- Tävlar du på träningen tävlar du för sällan på riktigt.

6. Så länge Du är seg kan du inte bli övertränad.
- Så länge hjärnan är seg kan man komma på idiotiska budord.

7. Det som inte dödar, det härdar.
- Sade Nietzsche som dog smärtsamt.

8. Smärta är svaghet som lämnar Din kropp.
- Smärta är kroppens signal att du ska sluta med det som skapar smärtan.
Dumhet är det som gör att du ignorerar signalen.


9. Många äro kallade, få äro utvalda.
- Är du dum nog att tro på dessa budord är du INTE utvald.

10. Det finns många sätt att bli dålig på, men bara ett sätt att bli bra på: TRÄNING
- Det enda som är sant i den här sörjan.

Som sagt: tonåringar och militärer kanske tycker att det här verkar häftigt. De med lite vett i skallen vet bättre.



Andra bloggar om: , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Ja, de där budorden är riktigt j-a dumma. Det var någon på FB som lade upp dem någon gång och jag tyckte att de var direkt idiotiska.. :)

2008-03-13 @ 14:20:12
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Kuma War

hihihi...

2008-03-13 @ 19:13:00
Postat av: Berglund

Men tian är bra ;)

Sen kan det ju kanske vara lite ironi, ja, i ditt inlägg också kanske..

2008-03-13 @ 21:13:56
URL: http://berglundbloggar.bloggagratis.se
Postat av: Jane

Gissa om jag skrattade när jag såg att jag hade fått en kommentar från "pain is just weakness leaving the body" idag... Hihihi!

2008-03-14 @ 08:17:21
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: Fisken

hu?

2008-03-14 @ 12:10:55
Postat av: Jag, Allan

ha ha ha, jag gillar dessa budord.

Men jag är nog både teenager och militär även om jag vägrade vapen,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0