27 Mars - En dag för oss saligt okunniga

Morgonlöpningen börjar gå lätt nu. Hjärtat skenade aldrig och jag hade ett bra tempo hela vägen. Jag skippade ryggsäcken trots att jag glömde att ta med en extra jacka igår. Det får bli lite kyligt idag helt enkelt.

Passet blev 7 km på 32:01.
4:34 min/km eller 13,12 km/h.

På lunchen har jag tänkt köra intervaller. 6x1000 meter + 6km som upp- och nedvärmning. Återkommer med mer info senare.

---------------------

Oj jäklar vad jag sprang fel! Uppvärmningen gick fint, 3 km på lugna 16 min. Sedan körde jag min första rusch: 5:05! Vad faaan!? Kör jag tusingar på 5 minuter!? Jag hade siktat på att ligga på 4 minuter eftersom det var AT.

Hur som helst blev serien (som blev 4 st) 5:05, 4:53, 4:50, 4:42. Klockan rann iväg och jag såg min deadline på jobbet framför ögonen hela tiden.

Väl tillbaka efter en nedjoggning på 3 km på 15:30 mätte jag sträckan. 1200 meter. Åfan. Då blev det ju 4:04/km i snitt. Antingen kör jag min gamla sträcka på 979 meter istället eller så fortsätter jag med 1200 som AT och 1000 på snabbhet. Åååååh! Alla dessa val!

Totalt idag: 17,8 km.
Veckan än så länge: 31,8 km.




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Åh, morgonlöpning är helt fantastisk... :)

2008-03-27 @ 10:09:29
URL: http://felicitass.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0