En lätt jogg med obehag

Lunchen bjöd på jobb-jogg. Det vill säga att vi sticker ut några stycken och joggar tillsammans på lunchen. Ett juste initiativ som jag hänger med på som supporter. Idag blev det för övrigt deltagarrekord.

Nu kom det fram en liten känsla att yttersidan på vänster lår bråkar. Jag är ofta spänd där och nu började det kännas rejält när jag lyfter fram foten. Jag masserar som fan i kväll och hoppas att det släpper under natten då jag räknar med att kunna springa samma 14,6 som igår.



I juli ska jag springa en 5000 meter lång tävling mot Magda. Vi har pratat om en kompensationstid och hattat lite fram och tillbaka. Nu tror jag att jag funnit en lösning:

Enligt denna ålder- och könskonverterare av tider borde Magda få en extra tid på 22,5 sekunder på 5K. Magda har också läst en artikel som hävdar att man utifrån vadens omkrets kan få en kompensations tid enligt principen 1 cm för varje extra cm per kilometer. Detta ger 35 sekunder. Om vi slår ihop dessa tider: 22,5 + 35 ger kompensationstiden 57,5 sek.

Vad tror ni om det? Är inte det rättvist? Det betyder att jag måste springa 11,5 sekunder snabbare per kilometer än Magda. Det låter rätt mycket tycker jag.

För övrigt kan meddelas att Allan har tackar ja till att ta tiden och filma eventet åt allmänheten.



Sammanfattningsvis kan jag meddela att jag saknar min familj något enormt. När livet byter fas och man blir förälder, mer än man är sin person, fattas en del av sig självt när familjen inte är hos en. Mina fantastiska barn och min underbara sambo kommer om 2 veckor, tills dess lär jag få leva med ett halvt liv och sömnproblem.

 

Kommentarer
Postat av: Mela

Men! Mot dörrposten med dig! March pannkaka! (Det finns ingenting den stretchen inte hjälper mot, tror jag). (Och för övrigt, om vadomkretsen ska räknas så skulle jag vinna alla världens lopp... har en gång fått den tvivelaktiga komplimangen "om du var kille, och fotbollsspelare, då, då skulle dina vader vara perfekta).

2008-06-25 @ 20:45:43
Postat av: N'batha M'bwele

Mela: Ja, Mela. Förlåt, Mela. Ska genast, Mela. ;)



För övrigt är det smala vader som är fördelen enligt den artikeln. Konstigt men sant.

2008-06-25 @ 21:51:00
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Berglund

Är det en stängd tillställning eller är allmänheten välkommen? ;)

2008-06-25 @ 22:09:16
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: medeldist

Kan ju inte vara så kul att springa utan hejarklack eller hur? :p

2008-06-25 @ 22:23:22
URL: http://medeldist.wordpress.com
Postat av: Fisken

Dumbas: Whaaa, ha, ha! Du kommer att bli såååå ägd!

Mela: Dumbas har fått NÄSTAN samma tvivelaktiga komplimang...

2008-06-25 @ 22:53:15
Postat av: Magda

Jag tycker att ditt erbjudande om kompensationstid låter både rimlig och vänlig. Den godtages! Dessutom kan jag meddela att jag sprang den sträckan både igår kväll och nu på morgonen, allt för att öva in den i benen (eller var det vaderna?) :-)

2008-06-26 @ 13:20:41
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Jane

Låter fair enough i mina öron!

2008-06-26 @ 13:29:01
URL: http://felicitastraining.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0