Driften

Jag längtar efter att bli en seg gammal gubbe som står erfaret bland kalvarna i startfållan till diverse löptävlingar. Gubben med vit hår, träningskläder från en svunnen tid med splitt nya racerskor och en avmätt, lugn blick som visar på trygghet och självsäkerhet. En sån där gubbe som man vid första blicken avfärdar som en "jogging-gubbe" men som man vid en närmare syning ser tecken på att det kan vara lite fart i gubben. Vid starten drar kalvarna förbi och tänker: "en farfar ska jag väl ändå knäcka"? Vid 20 km kommer gubben förbi i samma tempo som han startade i (eller snabbare) och när kalvarna kommer in i mål står gubben och byter om, färdigstretchad, duschad och klar.

Ska jag klara det måste jag uppfylla två drömmar som motverkar varandra något (och som oftast är orsaken till mina skador); 1 - Jag vill bli så snabb som det bara är möjligt! Jag tror att jag kan komma ner på 2:30-2:45 på maran med rätt träning. 2 - Jag vill hålla mig skadefri så kroppen får kontinuitet i hastigheterna.

Inga rätt än så länge :P Men skam den som ger sig!

image199


Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Jane

Hejja dig, skam den som ger sig!! :D

2008-01-17 @ 10:31:53
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: Matte

Ha ha! Riktigt bra skrivet. Det är så man vill ha det i framtiden.

2008-01-17 @ 20:21:20
URL: http://glennswebblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0