4x1000 meter

Sprang 11 k igår på lunchen. 3,5 uppvärmning till djurgårdsbrunnsbron. Väl där lite lätt stretch och sedan 1000 meter till nästa bro upp mot udden. Lite väl optimistisk då den slutade på 3:07. Det straffade sig hårt då den andra tillbaka till djurgårdsbrunnsbron som gick på 3:13. Den tredje slutade på 3:25 och till slut den fjärde på 3:30. Inte bra men jag skyller på dålig självkännedom då det är länge sedan jag sprang tusingar.

Planen är att köra fler nästa vecka men låta tempot stanna på 3:30 och istället köra sex stycken.

Imorgon kommer ett tempopass på 7,5 km. Vill hålla mig på 4:08 som snitt vilket gör att jag gissar på 3:55 de sista kilometrarna. Det viktiga är dock att hålla löpstilen hela tiden. Löpsteget framför allt.

Någon som vill hänga med en lunch?



Andra bloggar om: , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Jane

I ditt tempo...? Skojar du eller? ;)

2008-02-14 @ 09:06:05
URL: http://felicitass.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0