Klädsim

Jag stack ut och joggade med Funbeat-Olle igår efter jobbet. Dels som återhämtning efter LL-rundan och dels för att det var länge sedan jag träffade honom. Det blev ett mellanting mellan att jogga och simma klädsim. Första tio minutrarna undvek jag pölar men följde sedan Olles exempel. Olles multisportgener klaffsade med glädje runt i pölarna. 8,7 km på 44:57 blev tempot och är egentligen det tempo som jag borde hålla på distanserna.

Jag har tänkt klämma in en del intervaller nu inför LL och generellt springer jag för snabbt på distanserna. Därför tänker jag dra ner på tempot på distanserna och köra lite mer kvalitét. Vi får hoppas att kroppen är med på det bara.

 

Kommentarer
Postat av: Magda

låter som en mkt bra plan

2008-08-05 @ 12:06:53
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Olle

Jag har drömt mig bort till pölklaffsandet idag, det var fint!

2008-08-05 @ 21:13:00
Postat av: Floppis

Jag tror att det är ett vinnande koncept, så som du resonerar kring träningen inför LL. Och så mkt backiga terrängintervaller, och inte fuska med långpassen. PB-varning blir det då :-)

2008-08-05 @ 23:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0