Gadadäng, kadisch! Nu uppdaterad!

I'm back 'n' kickin'. Efter en vilovecka med 36,5 km är verkligheten tillbaka. 7 km på morgonen fungerade finfint även om en liten muskel i vaden var hård. 34:29 bidde det på den sträckan. Tempo: 4:55 min/km, Hastighet: 12,2 km/h.

Ska köra fartlek 11,5 km på lunchen. Mest för att jag ogillar intervaller så mycket att jag satsar på att lura mig själv med lite 4-5 minuters perioder där farten ökar väsentligt. Kan fungera.

----------------------

Hå hå! 9,5 km med 4 små rusher blev det. Jag är inte riktigt sugen på snabbhet just nu. Jag noterar dock att jag inte avslutar mina löpsteg så effektivt. Om jag trycker ifrån ordentligt när jag har mitt standardtempo kommer jag upp i ett snäpp högre fart. Jag satsar på att sätta den tekniken denna vecka.

----------------------

Glöm inte att hålla koll på nr. 2165 på Bostonmarathons hemsida. Allan från Runners high and the lowest low springer där idag med det numret.




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0