Svinsjuk

3-åringen vaknade i måndags och lät som Bonnie Tyler. Han fick stanna hemma trots
hans protester. 6-åringen passade på att protestera över att han inte fick det...


Är äta som en gris ett symtom på svininfluensan?
Lillkillen är alltså hemma eftersom jag ändå skulle jobba hemifrån. Det går rätt bra.

Han sitter mest och kollar på film och tar det lugnt när han är sjuk om han får vara

hemma utan sällskap av storebror såklart...

När jag är själv hemma brukar jag oftast äta rester på lunchen eller något lätt
som tex filmjölk. Nu är det helt plötsligt en aning mer komplicerat.
Igår till lunchen frågade jag honom om han var hungrig och han sa nej...
Alltså planerade jag ingen lunch utan jag tänkte att vi kunde äta lite fil, frukt
och kanske någon macka.
20 minuter senare när det var dags hade han ändrat sig...
Nu ville han ha varm mat och till min stora glädje så hittade jag en matlåda
med spagetti och tre kokta korvar i. Det borde räcka till oss båda om han
inte är så hungrig tänkte jag. 20 minuter senare så satt jag och åt fil.

Ehhh...bilden är hittad HÄR.
Det här paret har tyvärr gjort egna julkort i flera år.


Till denna lunch vart det köttbullar och potatismos.
3-åringen var enligt egen utsaga "ättehungick" så jag gjorde rätt mycket.
Han åt 7 köttbullar, 3 ättiksgrukor, inget mos och två skedar lingonsylt.
En timme senare rensade han fruktfatet...
Jag åt enorma mängder mos och de köttbullar jag vågade äta...

Är det normalt att en 3åring äter en vuxenportion Spagetti
och tre kokta korvar eller skall jag ringa vårdcentralen?

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha! =D

Det är ju mycket bra att han äter mat när han är sjuk, eller trots att han är sjuk snarare, annars tar det som bekant längre tid att bli frisk. Men du berätatde inte vad han var för sjuk? Bara ont i halsen eller? Fråga honom om det kändes bättre i halsen när han åt mat, då kan det ju vara därför han åt mycket. Om det kliar i halsen så kliar ju maten tillbaka liksom.. =D

2009-09-01 @ 16:24:21
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Är det lite gnäll på matbristen? Står du oxå i växten?

2009-09-01 @ 18:15:22
Postat av: DD

Det är normalt. Nästa vecka vill han inte äta någonting alls.



2009-09-01 @ 19:26:18
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0