"Förlåt, jag lyssnade inte..."

Helgen v.40 skulle sambo och 6-åringen tillbringa i Sthlm. Fisken och 3-åring skulle vara
hemma. Hemma och mysa.


"Oj vad jobbigt! Du får se till att vila upp dig i helgen!"

Citatet är ifrån min sambo...

Under veckorna som gått så har jag jobbat sent på kvällarna och det har även varit massor

med grejer som måste göras på kvällar och helger. Knappt en lugn minut på 14-dagar.

Därför tyckte hon att det passade bra att jag och lilleman stannade hem och vilade!

Snällt va?

När jag efter en lång dags arbete sitter framåt natten och gör den sista administrationen har
hon kommit in och sagt god natt och passat på att berätta vad som måste göras i hushållet.
Tyvärr så är jag inte ALLTID så uppmärksam när jag sitter och jobbar så en del svar går på
"samboautosvar":
Sambo: *suck* Vi skulle behöva klippa gräset en sista gång...
Fisk: Mmm...jag får ta det i helgen.
Sambo: Nu har jag inte hunnit att handla innan helgen...

Fisk: Va? Eh... Det är lugnt jag och lilleman fixar det i helgen.
Sambo: Din mamma ringde och ville låna lilla bilen på söndag.
Fisk: Mmmm....
Sambo: Vi borde väl olja in utemöblerna och ställa in dem?
Fisken: Ehh...? Jag får se om jag hinner i helgen?
Sambo: Du jag tar DIN bil till Sthlm. Din mamma skulle ju ha den lilla!
Fisk: Va? Skulle hon? Ok ta min då.
Sambo: Finns det soppa i din bil för i den lilla är det tomt?
Fisk: Ehhh...ja den är nytankad.
Sambo: Vi borde VERKLIGEN montera ned studsmattan.
Fisk: Hmm? Ja. Jag får kolla på det i helgen.
Sambo: Jag har packat nu, men ungarna har INGET rent att ha på måndag.
Fisk: Mmm...jag får slänga in lite tvätt i helgen.
Sambo: Jag tar med mig det sista lördagsgodiset så att stora killen har i bilen.
Fisk: Jaha.

...och så åkte de.


Men va fan? Var är godiset?
När de väl åkt så insåg jag att myshelgen som skulle gå till att vila ut på något
sätt hade fyllts med andra aktiviteter...
Bortsätt ifrån det vanliga aktiveteterna runt lilleman så skulle vi plötsligt också
städa, tvätta, köpa lördags godis, klippa gräs, olja utemöbler och handla mat.
Dessutom så stod vi med en bil som behövdes tankas och som vi på något sätt
skulle få över till min mor...

Men lite tur hade vi!
Plötsligt stod regnet som spön i backen och endast en tredjedel av gräsmattan
hann klippas. Istället så åkte vi och handlade. Sen gick vi in, tände massor av ljus,
hällde upp potatisskruvar och kollade på Madagaskar 2 och på Simpsons.

Med hjälp av vädergudarna spöade vi systemet!!!



En mysig helg är till ända.
Jag och 3-åringen är nöjda med en bra, lugn helg.
Nu skall jag laga lunch och sen väntar strykningen så att ungarna har något
att sätta på sig på måndag.

Ha en bra söndag vänner!

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Låter som en smart sambo ! :)

Läser och lär...trixet är alltså att vänta tills mannen är upptagen och så lite snyggt smyga in olika krav...

2009-10-04 @ 15:00:47
Postat av: DD

Åh va du e huslig Firren!!!!



Men jag tackar också vädergudarna. Nu var det helt OK att stanna inne och mysa och kolla TV.



Ibland har vi föräldrar tur med vädret. =)



2009-10-04 @ 15:21:41
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Va? STRYKER du barnens kläder?

Jösses! Vore mycket bättre om ni tagit på er ordentligt med kläder och varit ute. Du kunde ha lilleman bak på cykeln och kört intervaller upp och ner för någon backe.

Eller hoppat i vattenpölarna och lekt kull.

Ha! Så jag kom på dig igen!

Du HAR tid för träning. ;-)

2009-10-04 @ 16:50:52
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: H

Kul att vädergudarna för en gångs skull var med dig. Fast det regnade som så många gånger förut när du har gnällt om det...;) Same same but different.

2009-10-04 @ 17:10:25
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Joel

och kanske, kan du lite lägligt boka in en resa nästa helg så att sambon kan få vila upp sig, det spås ju bli strålande väder...

2009-10-04 @ 17:18:18
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Micke

2009-10-04 @ 17:36:12
Postat av: Micke

+1 på Ingmarie, stryka barnens kläder? Ambitiöst, jag stryker inte ens mina egna kläder. =)

2009-10-04 @ 17:37:40
Postat av: Fisken

Huskatt:

Det bjuder jag på! :-)

DD:

Ja ibland glimrar jag till!

Ingmarie:

Nej...Nuförtiden finns BRIS. Han hade feber i veckan så jag vill inte ha ut honom i regnet.

H:

Ja för en gångs skull så var regn BRA!

Joel:

Jepp! Way ahead of you! Drar på tjänsteresa till Gbg på tisdag.

Micke:

Din slusk! :-)

2009-10-04 @ 21:27:07
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Du får tacka min man, han hade mutat vädergudarna för att slippa klippa gräs och olja in utemöbler.

2009-10-05 @ 10:22:48
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: diana

Ni hade i alla fall tur med vädret då ;)

Svar: Hung like a horse. Mwahahaha ;)

2009-10-05 @ 13:57:52
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0