Var god och dröj...

År 2009 har människan blivit så datoriserade och maskinberoende att minsta elavbrott
kommer att lamslå hela civilisationer.
Onda krafter arbetar oavbrutet med att ta fram sätt att kasta grus i maskineriet.
Endast en liten grupp finniga män med tvivelaktig social kompetens vågar ta sig an den
kastade handsken...

IT supporten är mina husgudar.
Precis som i alla andra religioner så finns det en del luckor, skavanker eller hela kapitel
som saknas eller som inte kan förklaras, men det väljer jag att bortse ifrån.
Att jag tillbringade måndagen förra veckan på vårt kontor i Borås var mitt fel. Jag åkte dit
av fri vilja och jag förstår att det blir brandväggsproblem när man tar en bärbar dator
mellan de olika kontoren. Att kontoren har olika bredbandsleverantörer förenklar knappast.
I måndags kom jag helt plötsligt inte in i vårt kundregister.
Ringde IT som sa:
-Hmmm....Vi får kolla på detta när du är på något stabilare ställe än Borås.
VA! Är Borås instabilt? Vet Borås om det?

För att göra en extremt lång tragikomisk historia kort så har jag tillbringat 20 timmar i tele
med vår support och NU har de gett upp och en ny dator kommer att skickas i morgon.



Fram tills den datorn kommer så sitter jag och förbannar min egen dumhet. Hur tänkte
jag som åkte till Borås, och varför i guds namn använde jag datorn där???

En tacksamhetens tanke går ju till alla de som skapar virus.
Man skall precis om i alla religioner ha någon slags fasta eller späkelse så man minns
hur mycket sämre det var förr!
För att straffa mig själv så sitter jag alltså med en dator som hostar blod och det ENDA sättet
att komma ut på nätet är med en dångel.
Så nu upplever jag Internet som på början av 90-talet på den goda 56k tiden...
(Som vanligt: För er födda mellan 85 och 95...googla!)
Varje sida visas pixel för pixel...och frustrationen gör mig gott!

Jag har inte glömt bort er!
Jag genomgår en förändring, en själsrening och en ny och förbättrad fisk dyker snart
upp i en webbläsare nära er.

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Simma lugnt kanske man ska säga...innan du hittar tillbaka till stimmet. :-)

2009-05-27 @ 21:46:00
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: DD

hahahahahaha

Ska man tolka detta som att hela Borås är ett stort virus?! *asgarvar* har jag ju alltid sagt.



Död åt Elfsborg!!!! ;D



2009-05-28 @ 11:02:10
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

BB:

Alltid lika vänlig! :-D

DD:

Alltid lika pragmatisk! :-D

2009-05-28 @ 11:22:48
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

svar: ;D



2009-05-28 @ 13:09:32
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0