Tjurskallig hästtant.

Plötsligt händer det: Jag är svarslös...

Man får ju i allafall en tydlig känsla av att det är måndag.
Idag var jag hos en kund. Mötet var tvungen att skjutas 10 minuter framåt i tiden då en av
cheferna var tvungen att invänta ett viktigt samtal. Jag vart erbjuden att hämta kaffe i
fikarummet under tiden.
Det visade sig dock att jag kom lagom till 10 fikat. I Detta fikarum satt 8 personer och alla
är 57 år gamla (+/- 5 år). Plötsligt vänder sig en tant mot mig och följande dialog utspelas
mellan henne och mig.
Tant: Du Stuteri det har inget att göra med tjurar.
Fisk: Ehhh...va?
Tant: Ja du vet vad en stut är va?
Fisk: Ja det är en hankalv...eller?
Tant: *Ignorerar mitt svar* men det heter ju stuteri när man föder upp hästar ju!
Fisk: Ehhh...ja?
(Jag funderar om hon skämtar med mig och börjar att kolla efter dolda kameran)
Tant: Men det kommer ifrån Stute som är tyska för Sto så det har inget med kossor att göra!
Fisk: *Nickar*
Tant: Så där hade du fel!!!
Fisk: Jaha men varför tror du a....*abrupt avbruten*
Tant: Men GOOOOOGLE visste inte det! Nehepp utan det var i ett klassiskt gammalt uppslagsverk
man kunde få svar på detta!

Ungefär HÄR känner jag att det är bäst att ta till flykten så jag ursäktar mig med att mötet nog drar
igång snart och att jag tyvärr måste avvika.
Innan jag hunnit lämna våningsplanet så hör jag tanten säga "Där fick han"...



En helt okänd tant läxade upp mig och inte före bilresan hem så började jag att reflektera
över vad tusan som hänt... Jag har väl aldrig ifrågasatt var ordet Stuteri kommer ifrån?
Jag KÄNNER ju inte ens tanten? Jag GILLAR inte ens hästar?
Nu måste jag ta reda på om det stämmer! För om det GÖR det så skall jag göra precis
samma sak som jag blev utsatt för mot nästa 23 åring jag träffar!!!

Dagens ungdom måste lära sig att veta hut!

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Haha, pass the bucket:-) En sån tant ska jag bli när jag blir stor. Jag vill gärna också ha en tältliknande gardinklänning, vattenfyllda vader och smutsiga stödstrumpor.

2009-06-01 @ 22:00:46
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Hahahaha! Där fick du! Ja, vi tanter har ett visst behov av att trycka till er ynglingar. ;-)

2009-06-01 @ 22:19:34
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Mia

Ja hon tyckte väl att du såg ut att vara en sådan som behöver tryckas till lite :-)

2009-06-01 @ 22:33:36
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Fisken

Tesstamente:

Eller hur? Jag skall bli en sån som hytter med näven.

BB:

Yngling? Verkligen? Jag älskar dig!!!

Mia:

Japp! Det verkar vara den allmänna åsikten.



2009-06-01 @ 23:15:42
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

AMEN!

=)

2009-06-01 @ 23:26:06
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Huskatt

snurrigt, tanten hade säkert en dålig dag. Eller en bra...välj själv :)

2009-06-02 @ 08:44:57
URL: /http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0