Tidswarp 17:00-08:12

Så vad har hänt på sista tiden hos mig då?

[X] 17:00 Handla snygga, men svindyra utemöbler. 


Sambon ringer kl:15:00 och säger att jag måste med och hämta möbler eftersom hon
vägrar att köra bil med släp. Hon har fått 50% rabatt på stolarna p ga att de går ur
sortimentet. Butiken är dock inte oroliga då de tar 300:- / st för dynorna istället...

[X] 18:00 Bygga vidare på trallen.


Efter att ha inhandlat ett par tusen skruvar till så fortsätter jag att sätta plankor.
Man hinner ungefär 0,5 meter per timme. Igår vart det ca 1,5 meter altan till...
Efter det så satte jag ihop möblerna.

[X] 22:15 Kliver snett på reglarna och stuper som en oxe.


Jag halkar på de regnböta reglarna och får in foten mellan reglarna och faller
huvudstupa framåt. Jag känner hur benet fastnar och hur jag är på väg att knäcka
det, så jag försöker att vrida överkroppen i fallet så att jag får loss benet...och lyckas!
Bråkdelen av en sekund senare så landar jag med vänster skinka på det fäste
(i formen av en rektangel av 1,5 mm plåt) jag gjöt dit för stolparna till det framtida
taket.
Resultat? Blåmärke på smalben och skinka + ett blödande finger. Succé!!!

När jag gnäller till sambon om att det gör ont så säger hon:
"Tänk på mig då som såg det hända! Jag har träningsvärk i magen idag..."

/Da fish


EDIT:
Just ja...
[X] 08:12. Vaknade och insåg att jag försovit mig. Kanon!

Kommentarer
Postat av: n'batha

Wow! Håll oss inte på halster nu. Visa oss de snygga utemöblerna!



Jag ska blåsa på dina blåmärken på fredag.

2009-06-10 @ 10:52:25
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'batha:

Jag kommer att vara kraftigt bedövad då.

(Det blir förmodligen så att jag åker tåg... Eventuellt kommer sambo m fam att åka upp till Sthlm så att jag får skjuts hem, men det är inte klart än)

2009-06-10 @ 10:57:09
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

Men men, smärtan och förnedringen går nog över när du står där som miljonär efter hela sommarens dansbandsfestivaler på er altan. Jamenar, ni har ju både ytan och stolarna till en hel dansbandsgala. En alternativ karriär kanske? Jobba 3 månader om året bara. I am a genius!!!! ;D



2009-06-10 @ 13:21:42
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0