Semestertider.

Min sambo jobbar hårt på att få mig mer ressugen. Jag är av naturen inte en
typisk globetroter.

Men hon får full credit för att hon gör sitt bästa!
Hon har under något år berättat om hur skönt det är att ligga på varma solstränder och
hon har även försökt att ta upp ämnet när det är +2 grader och vertikalregn hemma för
att få full effekt... Men jag ÄR inte sugen på att ligga på en strand.
Hon har nu visat mig bilder på diverse drömresmål för att hon vet att jag älskar bilder
och kanske kan DET få mig att gå igång...
Eftersom hon fattat att badstrand inte kommer att sälja in resan så har hon tittat på
lite mer äventyrliga resor som Arizona...



eller Belize



"Onekligen ser det härligt ut, men vi har ju inte en spänn efter att vi byggde den
där altanen som du har velat att jag skulle bygga" försöker jag...

Hon kontrar med Nya Zeeland.



Hon VET att jag har varit på Nya Zeeland på en semester och att jag onekligen är
svag för den ön (eller DE öaarna).
Trots dessa mycket bra övertalningsförsök så står jag emot.

För at få henne att se MIN sida så kontrar jag med att ge henne en bild av vad resor
innebär för mig.
"När JAG är ute och reser tycker jag att jag mest får se sånt här:"



Min sambo suckar och går härifrån...
Jag har en känsla av att vi kommer att fortsätta denna diskussion snart...
Det är inte en fråga om att jag kommer få ge mig eller inte...snarare hur
länge det dröjer.

/Da fish

Kommentarer
Postat av: DD

Jag har ett kanonargument:



"Du gumman, jag åker med dig vart du vill om DU betalar hela kalaset OCH står för alla extra utgifter. Jag lovar att ligga på stranden och spana bikinbrudar hela dagen medans du solar."



=)



2009-06-29 @ 13:31:12
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

DD:

Shit vad smart! Det är ju MYCKET bättre än den jag körde förra gången: "Om du tar med ungarna och jag slipper följa med så betalar jag rubbet" :-D

2009-06-29 @ 14:03:18
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

SV- iblande e jag inte så dum asså... ;D



2009-06-29 @ 15:01:25
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0