Göteborg. En seriös satsning mot guld!

N'Batha befinner sig någonstans i Skåne. Tveksamt om hans bredband fungerar.
Tror att han har svenskt abonnemang?

Nu minns jag hur det började...
Fisken och N'Batha tar saker på allvar...och vi LOVADE Sara att omnämna henne i
den prestigefyllda tävling hon vann och att hedra tema Göteborg.

Alltså så stod vi redan ifrån början inför problem. N'Batha åker tunnelbana och jag
åker Japanskt... Inget av detta är ju speciellt Göteborgskt.
N'Batha lyckades dock få tag i den sista Svenska bilen som tillverkades i den anrika
staden Göteborg!
Rookkeer hade ett exemplar i sin lada gömd bakom hembränningsapparaten
och efter vi flyttat på höns, smågrisar och inavlade kusiner så stod den där:
En Volvo 740 ifrån vad jag förmodar av komforten var ifrån tidigt 1960 tal.
N'Batha fick uppdraget att hämta upp bilen, men han var orolig om han 
verkligen fick köra den på sitt B-kort.
Jag slängde mig på telefonen till en vän på bilbesiktningen som kunde lugna oss!
Han sa:
"En så gammal Volvo bör vara så full med rost så den väger nog inte mer än
max 3 ton nu för tiden".

*Pust*

Alltså så hämtade N'Batha sjöfartscontainern eller förlåt jag menar Volvon långt ut
på landet och åkte och fyllde tanken med drygt en kubik bensin så vi kunde komma
iväg. Efter att N'Batha hämtat upp mig så ville han åka förbi Rookkeer och visa var
han hade toppat bilen och fått upp den i 87 km/h.
Medans vi passerade bilens hemtrakt och den mjuka fjädringen gungade oss till
ro så hörde vi ljuden ifrån hur traktens invånare roade sig blanda sig med det
rytmiskt gnällande ifrån karossen som gav vika...

Rookkeer och hans grannar vet hur man festar!



Medans vi såg horizonten guppa upp och ned och ljudet av banjon totalt dränkts
 av det glupska bensinsörplandet ifrån 63 hårt ansträngda hästkrafter så kände vi oss
extremt Göteborgska...

-Du Glenn? Sa jag medans jag limmade dit polisongerna och mustaschen.
-Ja Glenn? Sa N'Batha medans han packade in Göteborgs Rapé under alla läppar.
-Dö är det inte lite Göteborgsk väder? sa jag medans jag stack ut handen genom hålet
i dörren för att känna på hällregnet.
-Jo dä e dä la? Sa N'Batha och log så att mustaschen fladdrade i fartvinden.

(Det enda som hördes var hur vi sjöng Saaaaaara kom la ut i kväll! Vi väntar i hörnet av
Steven och älven...)

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, vad vackert!

Å Sara hon log och knäppte blygt händerna i knät.

2009-06-16 @ 08:54:08
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: DD

sååååå krystat....



men jag håller med om containern ;D



2009-06-16 @ 15:37:24
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Rookkeer

DU ÄR SÅ AVUNDSJUK på min bil, gammal och betald är den.



du äger inte din va??? skulle du kunna köpa den bilen du har utan att ta lån? jag köpte min utan lån.



/Rookkeer

2009-06-16 @ 19:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0