Vem är jag då?

Efterdyningarna efter utmärkelsen som en Modern man har levt resten av dagen.
Märkligt nog ingen signal ifrån Aftonbladet än?

Jobb och hemresa. (Varning! Skitlångt inlägg)
Otroligt mycket jobb gjort idag och jag är egentligen inte riktigt klar än, men vid 17:30
gav jag upp och åkte hem ifrån Stockholm eftersom jag i allafall ville hinna med att
komma hem och säga godnatt till ungarna innan de somnade.
För er som inte åker så mycket bil i Stockholm kan jag säga att normalt så hade jag
varit hemma runt 19:20 om jag startat så sent, men eftersom de flesta (jävlarna) har
semester på någon solig strand på Österlen så var det rätt beskedlig trafik och
jag hade ca 1 timme och 20 minuters behaglig hemresa...

Tid som jag räknar som "egentid". Jag sitter oftast och lyssnar på musik och tänker
när jag kör bil. Jag GILLAR att köra bil. Det får mig att varva ned.
Idag funderade jag lite över om jag verkligen var en modern man?
Jag är inte speciellt jämnställd i mitt förhållande. Min sambo och jag delar i och för sig
på en stor del av strykning, tvätt, matlagning osv, osv...MEN hon är utan tvekan den
som håller i planeringen. Jag har i princip INGEN koll på när det behövs handlas, när
den där dagisfesten är, vilka papper som skall in till kommun för skolgången osv.
Varför undrar ni? För att jag kan. För att min sambo gör det.
Det är delvis för att hon tycker att DET är roligare än att tvätta bilar, laga cyklar och sånt.
Jag tycker att tvätta bilar och laga cyklar är skittråkigt, men att planera är värre så jag
böjer mig och tar det ansvaret istället.
Om jag vore singel så skulle jag ju TVINGAS att göra allt sånt också och givetvis så
skulle jag klara av det. Min sambo skulle i samma situation självfallet klara av att
tvätta bilar och fixa cyklar också.



Mitt i dessa funderingar kommer jag på att jag måste ringa till min sambo och berätta
att jag är på väg hem. Exakt varför jag gör det är oklart, men jag har alltid gjort det så att
hon kan planera... Hon gillar som sagt att ha koll.
Så jag ringer...
Son: Hej
Fisk: Ehhh? Hej?
Son: ....
Fisk: Det är pappa är mamma där?
Son: Nej...men jag kan leta efter henne! Skall jag det?
Fisk: Mmmm...det vore snällt.
Son: MAAAAAAMMAAAAAAAAA!!! DET ÄR PAPPA I TELEFON!
Mor: Hej?
Fisk: Hej älskling! Det är jag. Jag tänkte bara säga att jag är på väg hem nu...
Mor: (Aplångberättelse om allt som har hänt, allt som inte har hänt och allt som
         skall hända. Hos oss, grannarna eller någon annanstans...)
  
14 minuter senare så avslutas samtalet med att hon innan hon lägger på frågar
om jag svängt in på bolaget, och eftersom jag inte vill ljuga så byter jag fil så det skriker
i däcken samtidigt som jag kastar mig upp på avfarten mot Södertälje innan jag svarar
henne "ja".
(Kanske HAR jag mognat?)
På bolaget i Södertälje hämtar jag upp en bag-in-box vitt vin  till helgen i sommarstugan
hos svärfar. I Kön framför mig står en man i 55 års åldern.
Han har pikétröja, kakishorts och en dyr klocka. Jag fantiserar om att han äger ett litet
byggföretag eller kanske en VVS firma.
Han har en korg full med samma sorts bag-in-box som jag köpt och samtidigt som
han lägger dem på bandet så säger han "-Ett sexpack Kicki Danielsson festis".



Jo?
Jag har nog mognat.
En omogen person hade förmodligen skrattat åt den kommentaren tills han
kommit förbi Läggesta...

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Hahahaha!!! Jag är klart omogen för jag skrattar hela vägen förbi Läggesta och ända upp till Umeå...och skrattar fortfarande. Kalla mig urblåst, jag skrattar bara mer. Puss på dig Fisken! Hårt! :-)

2009-07-02 @ 22:36:44
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: mångmamma

Kan bara hålla med BB, jag garvar hela vägen till Småland!

Skitkul - ja!

Omogen - oxå ja!

2009-07-02 @ 22:53:15
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0