Undantaget som bekräftar regeln.

Jag har förmodligen ondgjort mig om "folk som skriver om manligt och kvinnligt".
Nästan lika säkert har jag skrivit om det själv...

Det finns alltid 2 sidor på myntet!
Jag hade en bloggdiskussion med ett gift par, eller snarare med frun då mannen
tyst lyssnade på vad vi talade om.
Anledningen till samtalet var att vi diskuterade en artikel att det var mest
kvinnor som bloggade och att det var en typisk kvinnlig sak att vilja skriva av sig...
Min åsikt att "det var en skön ventil där du mer eller mindre anonymnt kunde spy ut
dina åsikter och även skämta och umgås med andra genom den dialog som
kommentarerna möjliggör" bet inte riktigt på henne...

Fru Pryd: -Men jag kan till viss del förstå bloggdelen. Alla har väl skrivit dagbok när
                  de varit yngre. Men inte har jag någon lust att fläka ut mitt privatliv till
                  allmän beskådan!
                  Det jag VERKLIGEN inte förstår är hur du kan tänka dig att göra det och
                  DESSUTOM låta folk kommentera det!!?

Fisk:        -Jo, men jag är dels lite semianonym och dels kan jag ju kommentera
                 tillbaka.
                 Du har ju dessutom möjligheten att välja vilka du vill lära känna och
                 vilka du inte vill läsa mer om, och det är ju mer än vad man kan säga om
                 verkliga livet.

Fru Pryd: -Så du menar att det är ok att en massa okända människor läser dina
                  innersta tankar,och att du helt ogenerat lägger ut dig själv och dina barns 
                  liv på nätet där tusentals främmande kvinnor läser om det?


(Här dog diskussionen eftersom hon helt enkelt var ointresserad av mitt svar utan 
tittade åt sidan och gick vidare.)



Då öppnade helt plötsligt hennes man munnen:

Herr Pryd: -Du läser alltså tjejbloggar mest?

Fisk:          -Ja det är ju mest kvinnor som bloggar.

Herr pryd: -Men de kvinnorna skriver alltså om sina idéer och tankar?

Fisk:         -Ja.

Herr Pryd: -och så kommenterar du deras idé?

Fisk:         -Ja.

Herr Pryd: -Fan vad gött!!!

Jag tror att båda hade helt fel tankar om vad blogg handlar om...
Men frågan är bra! Varför gör vi det här?

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Cornelia

9årignar var väl att ta i.

Va lite positiv och glad i livet istället, det lönar sig

2009-07-09 @ 14:39:31
URL: http://extreme.blogg.se/
Postat av: burgschki

du har väl sett filmen jag publicerade igår?



trångsynthet har ju inget med kön att göra.

2009-07-09 @ 15:00:35
URL: http://hamburgskan.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Aha jo, det förstår jag.. hatar sånna kommentarer! Men jag skickar för vi vill veta åsikter, läsare har vi ändå. Höhö

2009-07-09 @ 15:07:14
URL: http://extreme.blogg.se/
Postat av: burgschki

sv: nejnej. jag menade youtube-klippet om blogg som jag publicerade igår.

2009-07-09 @ 15:24:15
Postat av: Ksenija

Svar: Yesbox, det är jobbigt. Speciellt sånna med reklam. Usch, hatar spammare!

2009-07-09 @ 16:13:21
URL: http://extreme.blogg.se/
Postat av: DD

För mig är det rent uppenbart en ventil. Jag skriver av mig på nätet istf en dagbok i pappersformat. Här kan jag dessutom få respons på en del frågor utan att för den sakens skull behöva yppa svåra saker för en vänninna som ser mig i ögonen och drar sina egna slutsatser. En opartiks tredje part (ni läsare och kommenterare) är bättre än en partisk sk "nära vän".



Sen är inte det viktiga att man har många läsare, men det viktiga är att jag får skriva precis det jag vill, orkar, kan, önskar osv utan att någon (eller jag själv) scensurerar mig.



Sen kan en blogg vara en god sak att nå helt nya människor som man kanske aldrig hade träffat på annars. Starten på en vänskap. Kanske bara en orsak till att skratta och må bra. Som när jag läser din blogg Fisken. Jag blir glad och det är ingen dum anledning alls.



2009-07-09 @ 17:40:47
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: n'batha

Vad är det här för miffon? Känner de till internet eller tror de att det är en fluga?

2009-07-09 @ 22:16:00
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Huskatt

För att det är roligt och bra, funkar väl?

2009-07-10 @ 11:14:09
URL: /http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0