Dagens ilandsproblem. Behöver tips!

Jag skall byta ut min trotjänare. Min gamla firmabil fyller 3 år och 13500 mil i slutet
av september. Därför sitter jag och funderar på vad jag skall köpa i stället.

BMW blir det inte.
Vi har ju avtal med BMW men jag väljer bort dem av den enkla anledningen att de
är svindyra. Jag får inte ens en ratt och elhissar för den budget jag har till att köpa
bil.
Idag så åker jag en Honda Accord 2,2 diesel. Går som ett troll och drar mindre än
0,6 liter milen... Den har klimatanläggning, farthållare, elhissar, bra stereo och den
har helt underbara säten! ALLT jag kräver egentligen.

Grundkraven är alltså:
1. Skall inte kosta över 300000:- + miljöbil är en bonus.
2. Skall ha grundutrustning som Elhissar, A/C, Stereo, Elvärme i sätena osv, osv...
3. Den skall gå bra och vara driftsäker.
4. Den skall vara skön att köra och skön att sitta i...i många timmar.
5. Den får under inga omständigheter ha ett fordmärke på sig.
6. Den måste rymma en familj + packning
7. Då jag åker långt så vill jag ha driftekonomi och gärna ett miljöalternativ som fungerar
    ÄVEN utanför storstäderna.

Huskatt tipsade om Mazda:


Jaaaaa....kanske det? Den ser ju trevlig ut!
KAN få svårt att sälja in den idén till både chef och sambo dock.

Är det någon annan som har något tips på en firmabil?

/
Da fish

Kommentarer
Postat av: mångmamma

Sv.Fisken; cortinan och en toksmälld merca är min!

Dessutom är det jag som kör tjänstebilen..

Fast mitt stall rör han inte, även om han anser att fler bilar skulle få plats där..

Behöver lite tak över huvudet på mina fyrbeningar, ibland iaf.:)

2009-07-07 @ 12:26:47
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: DD

SKODA!!!



eller kanske en OPEL *asgarv*



Jag hade aldrig kört annat än VW eller BMW (älskar korta namn som innehåller W) om det var firmabil jag skulle ha.



2009-07-07 @ 15:46:18
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: DD

Folkabuss!!!! Så retro. Så familjär. Så Fishy.



Där har vi det. Folkabuss alltså.



2009-07-07 @ 18:49:09
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0