Barnledig

Helt plötsligt ringer N'Bathas mamma och säger -Hej, vi tänkte låna era ungar och dra
iväg till Tom Tits i Södertälje på torsdag. Funkar det?
HELL YEAAAH!!!

Men? Vad gör man med 6 barnfria timmar?
Jag kom på att detta var ett utmärkt tillfälle att faktiskt dra nytta av att man har både
MC och kort att framföra den.
Sagt och gjort. Sambon går och testar om Skinnstället som hon inköpte för 9 år
och 2 ungar sedan fortfarande passar. Det gör det så nästa steg är helt enkelt att
gränsla pilen och planen är att ta en lugn och fin resa till Strängnäs på småvägar.
Väl där tänkte vi sitta vid vattnet och avnjuta en fin lunch och titta ut över mälarens
skimrande vatten.

Tyvärr så har jag ju inte åkt så mycket som jag önskat och detta bet tillbaka i arslet
på ett nästan bokstavligt sätt!
Skiten startade givetvis inte... Batteriet var slut. Laddat ur... FENITO!
Snabbt insåg jag att hela denna romantiska dag kunde urarta så jag testade att
springa igång den. 225kg twin...
För er som inte vet vad en twin är så kan jag säga att den sorten motorbromsar ungefär
som en traktor. Alltså så sprang jag fram och tillbaka utan någon framgång då trots
2:ans växel så studsade bara bakhjulet.
Efter en 6-7 löpningar så stupade jag bokstavligen i en hög av svett och fick fokusera
fullt ut för att inte kräkas av mjölksyran. Djävla skit!



Jag valde dock att bortse ifrån att all manlighet krossats och jag tog en dusch (till)
och satte mig istället i bilen och vi for iväg till Strängnäs för en något försenad lunch
i stället.
Iväg far vi till Strängnäs till en Grekisk restaurang som min sambo vill äta på. Klockan
är runt 13:30 när vi väl är där då det är ca 4 mil att köra. Väl där visar det sig att de på
lunchen inte serverar A la carte och dagens lunch är INTE grekisk?
Sambon blir tvärsur och vägrar att äta där då... *suck*
Så vi sätter oss i bilen och åker tillbaka till Eskilstuna. En snabb luck på kina slukas
med hast då vi båda är idiothungriga vid detta lag.

Så en romantisk lunch vid sjön och en härlig mc tur på tu man hand blev alltså
8 mil omväg med bil för att äta på det lokala kinahaket. Kul.

/Da fish

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: öh, en morot såklart?

2009-07-30 @ 17:51:33
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Vet att jag inte borde skratta men jag kan INTE LÅTA BLI! Så himla typiskt liksom. Den där lagen om alltings jä...het...

2009-07-30 @ 18:28:03
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Anonym

Det är motorcykelns hämd för att du inte motionerar den tillräkligt.

2009-07-30 @ 19:13:52
Postat av: Mia

Sånt där är skit...men varför fixade ni inte en vanlig picknick i det gröna?

2009-07-30 @ 21:29:55
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Mia

Sånt där är skit...men varför fixade ni inte en vanlig picknick i det gröna?

2009-07-30 @ 21:30:18
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Det är som jag alltid har sagt: Varför ska det alltid jävlas när den fattige ska ha roligt! (Baj dö väj, om du är sådär taskig i starten du med så är jag inte säker på att jag vill gifta mig med dig, men fortsätt gärna att kalla mig Babe DET gillar jag! ;-)

2009-07-30 @ 21:47:14
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Fisken

Pubes:

Såklart... så dum jag är-

Ingmarie:

Jepp! Plötsligt händer det...någon annan. suck

Anonym:

Jag vet...FAN.

Mia:

...det säger du NU?

BB:

Men? Står inte BB för "Babes blogg"? ;-)

2009-07-31 @ 01:30:35
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Sicket elände! Visst skrattade jag, visst, men man vet ju hur det känns med, att bli så där förbannad och besviken.

2009-07-31 @ 23:36:36
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0