Arvsmassa

DD frågar sig i en kommentar om jag är säker på om det är mina ungar då de verkar ha
humor... Det enkla svaret är nej.

"Kanske i slutet av december...i början av februari då?"
Citatet ovan är hämtat ifrån mördravårdscentralen när de skulle gissa när 6 åringen blev
tillverkad. FÖRST trodde de att han var gjord i slutet av december.
Trist nog var min sambo i sälen då. SJÄLV.
Nästa gång de gjorde ultraljud så ändrade de datum med sex (6) veckor!!?
Nu skulle han vara tillverkad i början av februari i stället. Då var jag på Nya Zeeland. Själv.



Helt ärligt så har detta inte direkt gjort att jag tvivlat på att jag är hans far utan snarare
på hur bra de är på MVC. Min 6 åring är nämligen på gott och ont väldigt lik mig.
3 åringen däremot är byggd som en kraftkarl, lugn och balanserad och med andra
ord helt olik mig...

Nu på semestern så hände dock en grej som fick mig att gapskratta och inse
att han kanske är lite lik mig i allafall...
Min sambo är som sagt väldigt dålig på att ta beslut. Hon kan ta evigheter på sig...
Vi var på Corner i Västervik för en middag. Corner är i princip en förvuxen Sibyllagrill.
Det fiffiga med detta ställe var att de i sina "Barnboxar" inte stoppade ned någon leksak
utan barnen fick själva gå fram till ett enormt bord efter maten och välja en sak själva!
Bordet innehöll i princip ALLT...
Efter avslutad måltid så går alltså båda ungarna fram till bordet och ställer sig att titta.
3-åringen reagerar på nolltid. Han stegar resolut fram till bordet och tar en grön MC och
sedan säger han: -Jag går till bilen..
Efter att jag och 3 åringen suttit i bilen hur länge som helst och lyssnat på cd så kommer
sambo med 6 åringen till sist ut. Sambon suckar ljudligt och säger sedan:
-Guuuud att det skall vara så himla svårt för honom att välja något?
Jag ler och tittar på henne och sedan inser hon vad hon sagt och vi brister ut i skratt!

/Da fish (förmodad tvåbarnsfar)

Kommentarer
Postat av: Huskatt

Så var de tvivlen borta :)

2009-07-26 @ 12:43:21
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: DD

Face it man, ungen e INTE din ;D



Det enda som kan bevisas är att barnen är din frus.



Mina barn då? Herregud, det finns inga tvivel på att jag är deras mor. Dom har fått ALLA mina dåliga sidor och några av dom bra också. My life is going to be hell när dom blir tonåringar....



Cheerio!

2009-07-26 @ 12:52:18
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Ingmarie Nilsson

Ha ha! Klockrent! Funderar dock på hur det är med vår katt. Hon är skrämmande lik både mig o sambon (dock inte utseendet) men jag (tror) inte vi är föräldrarna. Så är du verkligen säker??;-)

2009-07-26 @ 16:24:57
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: diana

Men även adoptivbarn blir ju lika sina adoptivföräldrar...brukar jag säga till maken för att terrorisera lite ;)

2009-07-26 @ 20:43:28
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0