(6)50 miljoner ÄR sjukt

För ett år sedan infördes hårdare kontroller på Vård av sjukt barn. Succén har
tyvärr uteblivit.

Fuskare!!!
Med en faktabakgrundskoll som sa att fusket med VAB lågi trakterna runt 22%
och att hårdare kontroller skulle spara ca 650 miljoner så beslutades att man vid
VAB skulle behöva ett intyg ifrån dagis att barnet inte var där...
Jag tycker personligen att det är för djävligt med fusk, men detta kändes nästan
lite otroligt! Av mina närmaste 10 vänner så var det alltså minst 2st som tog ut
pengar ifrån försäkringskassan SAMTIDIGT som ungarna var på dagis?



Nu visar en rapport som Aftonbladet citerar att antalet fuskare som upptäckt är...0.
Alltså 0%...inte en enda har blivit dömt för fusk OCH de har upptäckt ca 1,6 % felaktiga
utbetalningar totalt under året. I detta inkluderas även misstag som FK har gjort.
Försäkringskassan lär ju för övrigt tycka att detta projekt är en succé!!!
De har ju fått 50 miljoner för att administrera alla papper och de får snart ännu mer
pengar i och med att de släpar efter rekordmycket med just föräldraersättningar...
De som INTE är så glada över den ökade kontrollen är dagis och skola.
Deras administration har ju ökat men de har fått MINDRE pengar???

Mina frågor till regeringen är:
1. Kan ni inte ge skolorna de 600 av de miljoner ni sparade på att införa detta?
2. De övriga 50 kan ni ju ge till FK så kanske man får sina pengar samma
    kvartal som barnet var sjukt i allafall.
3. Köpte ni beslutsunderlaget av CIA?

Om ni tar de 650 miljonerna som denna kontroll sparar och ger tillbaka till FK och
skolorna som jag föreslår så motsvarar detta ca 1100 tjänster på heltid.
DÅ skulle vi få Europas bästa skola och få fuskare!

VOTE FOR FISH!

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Huskatt

Personligen tycker inte jag dagis borde få existera för barn under 4 år.

Så ro hit med lite pengar i min riktnig!

2009-07-03 @ 10:06:17
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: mångmamma

Jag är lite snällare (?) än Huskatt, nöjer mig med att säga 3 år!

2009-07-03 @ 12:05:56
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0