IDOL

Jag har en idol. Arnold Schwarzenegger.

Varför är han det? Muskelvolymen? Hollywoodkomplexet? Politikens mysterium?
Nej.

Tänk efter: En fet mobbad kille från Thal i Österrike blir Mr. Univerum 4 gånger. Spelar in 29 filmer. Blir guvenör. Det är ju en helt rubbad karriär! Okej, han kanske inte har gjort världens bästa filmer men definitivt några av de kultigaste. Vad sägs om The Running Man från -87, eller Predator från samma år?



Killen har ju dessutom ägnat en del fokus på sin träning. Något som jag kan beundra även om han inte är någon löpare.



STOR pojke!



Han går ner hur mycket som helst mellan filmerna men kommer igång lagom innan en Terminator rulle igen. Vem kommer att se ut såhär när man fyller 45?



Dessutom kan man ju impa på tanter med stora muskler.

Nu tror ni att jag raljerar men jag är helt ärlig. Vilken djävla karriär och vilken absurd målmedvetenhet!!

/Arnyfan N'batha

Kommentarer
Postat av: Olle

Jag kommer se ut så!

2009-01-15 @ 19:04:46
Postat av: Fredrika

Jag tycker också Arnold är fantastisk. En historia utan motstycke.



Gillar fascinerande livsöden skarpt. Äventyr tar sig många skepnader!

2009-01-15 @ 21:44:57
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: Carin

SV: Seriöst imponerande kille faktiskt! Och en timmes löptur till jobbet var ju fruktansvärt duktigt. Gör du det varje dag?!

2009-01-16 @ 13:43:44
URL: http://carinshalsa.blogg.se/
Postat av: funrun

han hade tydligen så spinkiga ben i början av sin gymkarriär så han tog till ett fulknep mot sig själv: han började använda shorts hela tiden, så att han då kunde se benen och skämmas för dem - och därmed tränade han mer.

Way to go.

2009-01-16 @ 16:34:26
URL: http://markatta.com/mary/funrun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0