Da true story about a Fish

Redan som litet yngel föddes Fisken. Utanför Eskilstuna växte han upp med mossan, vargen och sälen. Som storebror har hans liv färgats av mindre mängder våld mot brorsan och ansvaret att vara en förebild. Duktig är ett varumärke för Fisken och har alltid varit. Ordning och reda, folköl på freda´. Saker byter inte gärna plats i fiskens liv. Detta gäller från ordningen man tvättar fälgarna på till hur man rakar batmanmärket på kattens högra sida. Rutin, rutin och rutin. Som dagisbarn faktiskt! Tur att han bor med en dagisfröken!


Jag lärde känna Fisken då hans far Vargen och min mor vargfrun blev samboende. Sommaren då jag fyllde 25 fann vi varandra över en platta öl, 2 tequila, 1 wirrepanna, stora delar sprit och en del rengöringsmedel (tror jag vi drack tillslut). Tillsammans med den sörmländska versionen av krocket: Fullkontaktkrocket (alla former av tacklingar är tillåtna). Fisken bodde i E-tuna och jag i Estockholmo men vi skickade okvädningspoem till varandra och möttes ibland över blå shots i solnacentrums sunkigaste bar Edelweis för att ljuga varandra till. En dag var Fisken redo att bli länsförädare och flyttade till sthlms ytterkant. Vi ägnade oss redan då åt långpass. Från Trånkan till söder på inlines för att sedan berusa oss till värdelöshet och med risk för livet ta oss på samma hjul tillbaka.


Då fisken är av en stabilare natur än jag har jag kunnat studsa runt i tillvaron som en fri radikal och regelbundet ta nya tag med vila hos honom och hans bättre kvart (hon är så kort att en halva inte blir rättvist). Vårt gemensamma intresse för öl i kombination med precitionsverktyg (biljard, bilspel o dyl) har även varit en grund. Nu har han återvänt till brottsplatsen och lämnat mig åter till mitt öde men mellan varven återuppstår de tillfällen då vi gör saker tillsammans. T ex när vi sprang de 3 första kilometrarna på Spring Cross 12 km tillsammans innan Fisken kvider: Jag. Känner. Inte. Benen. Tänker. Bryta. Och jag fick avsluta själv.

/N'batha M'bwele

P.s. Namnet Fisken kommer sig av ansiktslikheten med Braxen. Inget annat.


Kommentarer
Postat av: fisken

va fan? vilket jävla påhopp! sanningshalten i det du skriver är låg! jag ser inte alls ut som en brax!!! jag ser ut som ett kärleksbarn mellan foppa och ffido dido! namnet fisken kommer ifrån att jag är attraktiv som en braxen. (resten stämmer tyvärr)

2009-01-09 @ 20:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0