Jävla homofob bögar!

Jag anser mig inte vara homofobisk. Jag försöker göra mitt bästa att ha ett öppet
sinne. Det jag har svårt för är extremister.

Top Gear.
Förra veckan så vart ett bögpar nekade att vara publik på inspelningen till Top Gear.
Detta gjorde såklart att det vart ett ramaskri bland de homosexuella rörelserna i
England.
BBC gjorde såklart avbön och sa att detta beror på ett tidigare beslut att ha lika delar
män som kvinnor i publiken och att dessa män helt enkelt hade otur då det redan var
fullt med "manskvoten".
Produktionen BAKOM Top Gear däremot de såg igenom raseriet ifrån gayrörelsen som
det mediastunt det var, och de svarade med att klä ut 4st till Village People och ställde
de i publiken.

Nytt ramaskri!

I nästa avsnitt går då programledaren Jeremy Clarksson ut och gör avbön.
Han säger med eftertryck att "– Sanningen är, att vi välkomnar homosexuella par.
Vi gillar speciellt den lesbiska sorten. Jag såg en film om lesbiska på internet en gång.
Det såg mycket intressant ut."

Tveksamt om DET uttalandet kommer att lugna drevet?

Problemet med dessa "bråk" är att både Top Gear och Gay-rörelsen tar detta som ett sätt att

göra underhållning och att öka oponionen för sin egen sak, och de tar en ganska allvarlig
fråga som slagträ.

Missförstå inte detta nu. Jag ÄLSKAR Top Gear då jag tar det som underhållning. De gör inte
motorjournalistik. De ÄR inte Sverker Olofsson.
De ÄLSKAR att reta folk då det ökar deras tittarsiffror och de har redan blivit dödshotade av
såväl lastbilschaufförer, miljöpartister och i princip HELA frankrikes befolkning.
Det är ju då korkat att tro att Gay-rörelsen är så korkade så att de på allvar tror att dessa
är homofober på allvar.
Allt handlar om mediatäckning...

Är det verkligen värt det?
Är det OK att låtsas vara homofob eller som gay-rörelsen peka ut någon som homofob bara
för att det ger en publicitet?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Nej, jag tycker det inte är okej att låtsas vara homofob eller låta gay-rörelsen peka ut någon som homofob för att få publicitet.



Jag tror att det i många fall kan ha en negativ effekt. Programmet riskerar att bli stämplade som homofober för all framtid och även om det bara är ett skämt från produktionens sida tvivlar jag på att det är värt att använda en så pass känslig fråga, som det ofta kan vara, som slagträ. Gay-rörelsen å andra sidan riskerar att få en ännu tyngre stämpel som gnällspikar som inte kan ta ett skämt och därmed få dålig publicitet.

2009-12-11 @ 16:29:57
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

All is fair in love and war.



Självklart ser varje sida det som sin chans att göra sig hörda. All publicitet är BRA publicitet. Dom är mediahoror oavsett om dom är homofober eller homosexuella.



BTW - jag älskar Top Gear. Aldrig har testkörning av bilar varit SÅ roligt och så intressant. =)



2009-12-11 @ 17:54:38
Postat av: H

Ursäkta men...du kan ju inte fråga om så allvarliga saker o Top Gear i samma inlägg. Jag började flina bara jag tänkte på när han tog hissen med bilen o när den blev stulen på BBC.

2009-12-11 @ 19:37:18
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Det är äckligt och dom tjänar pengar.

Så brukar det ju se ut, inget nytt tyvärr.

2009-12-11 @ 20:22:12
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: n'batha

Ingen form av diskriminering går att försvara på något sätt. Värst är egentligen människor som först hävdar sin avsaknad av fördommar mot hbt-personer och sedan skämtar om grannens bögiga cykel. Då saknar man helt självinsikt.



"All publicitet är BRA publicitet" skriver DD men hon glömmer att berätta att de italienska Faschisterna myntade det begreppet och att Ny Demokrati använde det som sitt ledord. Dåligt jämförelse i situationen.

2009-12-11 @ 20:23:02
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Att tillägga: Nej. Är man mediahora och anser att alla medel är tillåtna har man gått över en gräns. Alla som gått över den gränsen uppskattar andra som gör likadant. Men oskulden får man aldrig tillbaka.

2009-12-11 @ 20:25:32
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

Petra:

Ja, någonstans så tycker jag likadant.

DD:

Jo de lever ju på en extremt grabbig attityd som jag finner underhållande. Sen att i verkligheten kan lika gärna tjejer, bögar, farmor eller vem som helst tycka minst lika mycket om bilar det spelar ingen roll. Det är ett spel.

H:

Som sagt! Jag älskar det.

Huskatt:

Jag är kluven i frågan som sagt. Jag vet inte vad som är rätt eller fel. Vad får man skämta om och vad är inte ok?

N'Batha:

Mediahora är man för alltid och det är på allvar min fasta övertygelse att INGEN är utan fördomar!

Det jag funderar över varför det blir sånt ramaskri? Om det är så att man stänger ute homosexuella så är det självfallet förjävligt och helt igenom vidrigt. Jag väljer att tro att så inte är fallet. Men får man skoja om homosexuella då?

Man får ju skoja om feta, medelålders, vita, medelklass, husägare, män och småbarnsföräldrar.

Vad avgör vad som är ok liksom?



2009-12-12 @ 01:18:30
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Du har förstås rätt angående delen med fördomar. Frågan är nog mera gällande sin egen medvetenhet rörande fördomar.



Vad det gäller humorn kopplas det gärna ihop med medvetenheten. Om Måns Herngren skämtar om homosexuellas val av färger på Volvo C30 funkar det. Om Benny i Farsta gör narr av sin polares nya C30 med begreppet "bögigt", tycker jag inte att det fungerar.

2009-12-12 @ 11:05:54
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Just nu är jag spytrött på medier och deras jävla genomslagskraft, återkommer när jag inte tuggar fradga.

2009-12-12 @ 14:44:38
URL: http://https://ullebengtsson.wordspress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0