God fortsättning allesamman!

Fisken med familj har firat jul i Stockholm och Roslagen.

Stress, gäster och paket.
Jag kommer ifrån en skiljsmässofamilj och jag har så mycket "plastfamiljer" så

det är knappt görligt att hålla reda på dem.

Kanske är det av den anledningen som jag förknippar julen med att åka som

en flipperkula mellan olika orter och familjer, se MINST 3 olika tomtar och äta

så att man nästan kräks mellan gångerna?

I vilket fall som helst så ledsnade jag redan när vår 6-åring var 1½ år.

Vi hade firat jul hemma (i Solna) och stressade för att få in alla paket, babysäng,

blöjor, kläder, barn och fan och hans moster i en taxi för att kasta oss på ett tåg

till Eskilstuna för att fortsätta att fira jul. När vi väl var där så fortsatte turnén och

till slut så tog det bara stopp.

Efter den julen beslutade vi att varannat år firar vi i Eskilstuna och varannat år i

Stockholm. Vill någon fira med oss så är de välkomna att följa mönstret!

 




Så julaftonen förlöpte så lugnt man kan förvänta sig med 4st kusiner i åldrarna
6 till 3 år. Lite som att vara på raveparty och vara den enda som är nykter ungefär.
Mycket mat, en rätt mysko tomte, ett par borttappade paket och en del öl.
En svensk traditionell jul helt enkelt.
När själva julafton var avklarad så for vi vidare till svärfar i Roslagen för att vila
upp oss. Det blev elda i kaminen, skotta snö och bastu...och nån öl.
Tidigare idag så åkte svärfar och sambon in till det närmaste ett centrum man kan
komma där för att handla lite mat. Då visade det sig att halva centrum brunnit upp
eller ned beroende på vilket humör man är på...
Säga vad man vill om rospiggar men de nöjer sig inte med att elda upp någon fjuttig
bock inte!

Om någon undrar så firade jag alltså jul med vänner och jag har inget med elden att
göra överhuvudtaget, ok?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Men med tanke på bilden, så har du i allafall ätit rejält under julen :)

2009-12-27 @ 14:22:52
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0