En liten glimt av hjärnan på en 3-åring tack!

Det är jul även på dagis och skola. Ni vet vad jag pratar om...

Julpyssel.

I drivor ramlar de hem. Det är tomtar, granar, snögubbar och gud vet vad.

Min personliga teori är att personalen på dagis och skolorna LEVER för att få pyssla

och de lunkar runt i en Ernst Billgren-grå värld 11 månader om året, och en ynka
månad om året så blommar de upp och får leva ut sin bizarra klipp och klistrafetisch.
Ni kanske tror att detta är ett lyxproblem?
Har ni glömt att jag har en sambo som jobbar på dagis?

Runt den 20 november börjar hon att stressa upp sig för att inte alla paket är klara,
att vi inte har klätt granarna (!!!) och att allt julbröd och julgodis inte är bakat.
Resterande delarna av året tittar på mig som om jag vore sinnesslö om jag föreslår
att hon skall baka bröd, men just till jul skall det av någon märklig anledning bakas
bröd som innehåller aprikos, nötter och gud vet vad.
Pysslandet vet INGA gränser!

Idag kom vi iväg tidigt till fritids och dagis och snön är verkligen till hjälp i och med
att man kan dra ungarna på Snowracer.
När jag kom hem så mötte julpysslet som illustreras mig på toaletten.



Det är en kotte som är grönmålad och ditlimmad på en träbit.
Jag vet inte vem i familjen som är stolt skapare av detta underverk, men jag har starka
misstankar att det är 3-åringen som har valt placeringen.
Frågan är om han är så smart så att han fattar att jag skulle se den och att han valde
platsen för att han ville visa den?

Dags att byta rutiner!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: diana

I år så vågar jag vägra. Inget jäkla pyssel och inget godis och bak-fixande.

2009-12-21 @ 12:02:25
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Huskatt

Spenderar du mycket tid på toa?

2009-12-21 @ 14:22:52
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Cissi

Om en kotte kan se rar ut så gör denna det. Det hade varit ännu bättre om han limmat fast den på locket så den hade suttit där året runt, men det antar jag att han inte gjort?

2009-12-22 @ 22:01:08
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0