...och återvinning.

Tack för allt stöd angående min egoångest! Jag trodde ett tag att jag var själv om dessa
tankar om att man behöver egentid. Nytt försök idag!

Men min nemesis lever.
Idag har varit en rätt skön dag med mycket sol och barn som roat varandra.
Hela förmiddagen lekte dem och huset ser ut som pippis hus dvs totalt kaos men det kan
jag faktiskt leva med.
Efter lunch ringde jag upp min gode vän R och frågade om han behövde hjälp med att
köra en stubbe till tippen och han tog tacksamt emot hjälpen.
En knapp kvart senare kom han förbi och hämtade upp mig, barn och släpkärran.
Vi började med att åka till hans jobb och fylla släpet med ved som han skall ha till kaminen.
Ett fullt släp senare åkte vi hem till honom och lossade. Sen var det dags för stubben...
Stubben väger förmodligen ca 300-400 kg och vi var bra slut när vi vält upp den på släpet.
Sen till tippen och dumpa den + lite spillvirke som R hade.

REJÄLT TRÖTT I KROPPEN efter det bonnstyrkepasset...

Efter middag förtärats så drömde jag lite om en MC-tur men jag var tvungen att åka till
återvinningen först. 6 papperspåsar med tomma mjölkpaket fick mig att fundera på vad
det skulle kosta att ha en egen kossa.
Väl hemma igen vid 18-tiden så upptäckte jag att SMHI också återvinner...


Sol, regn OCH hagel...
Kul!

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Men vad HAR ni för jävla väder i den ländsända du bor i! Norrland har fantastiskt fint väder och har haft hela sommaren. Dags att flytta kanske? (Kon gör sig bra på nya altanen, tur att du hann snickra ihop den innan vintern!) Puss på dig Fisken! :-)

2009-08-14 @ 20:27:21
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Nix

Det är för övrigt jag som bestämmer över vädret. Och du hotar med att köra över mina tights ;)



Gissa varför det haglar så fort du tänker "MC".



Seså, tänk en snäll tanke om killar i tights nu, så ska du se att solen kommer fram.

2009-08-14 @ 20:41:09
URL: http://maxochnisse.se
Postat av: mångmamma

varit produktiv idag, ser jag! :)

Hoppas din helg blir kalas!

:)

2009-08-14 @ 23:39:53
URL: http://hemskymycketbarn.blogspot.com
Postat av: Fisken

BB-Babe:

Helt sjukt att Luleå jämt skall toppa sollistan. Det är ju helt bortkastat. Jag är ju inte DÄR heller...

Nix:

Du fick ett eget inlägg istället...

Mångmamma:

Detsamma vännen!

2009-08-14 @ 23:45:15
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0