Idag: Down to business.

Onsdagen spenderades på vårt HK i Stockholm. Semestrarna är tydligen över nu på
allvar påmindes jag om när jag i 15 km/h tittade på samma fula kofångare i 3 km...

So suit up lazy.
Efter en smygstart med hemarbete och inskolning i måndags och en kort affärsresa
till Västerås med ett mycket avslappnat kundbesök så började alltså jobbet på allvar
idag.
Jag håller just på att träda in i en ny roll på jobbet som jag i och för sig skall bli jävligt
kul, men som kommer innebära att jag får galet mycket ansvar och som dessutom
med största sannolikhet innebär en hel del timmat i bil och en och annan övernattning.
Just att vara ifrån ungarna en eller ett par dagar i månaden känns nästan som en
belöning men säg för tusan inget till sambon...



Igår kom jag i säng helt galet sent pga av att jag utbytte skratt med några av våra otroligt
roliga läsare. Det kändes så bra att få släppa allt och bara skratta.
Kl.06:30 idag så var jag inte lika övertygad om att det var smart...

I morgon och på fredag så är jag hemma och är pappaledig. Dagis och fritids har stängt
nämligen! De har tydligen "planering"...
Enligt väl insatta källor brukar dessa planeringar avslutas med ett test om vem som får
i sig mest hallonsoda utspädd med sprit samtidigt som alla nya leksaker provkörs.

Men det kanske bara är ett rykte?

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Om du ska träda in i en ny roll på jobbet bör du inte ha apmasken på dig. Den stör intrycket tycker jag. Pappaledig? Ska du vara ledig från din pappa?

2009-08-12 @ 23:47:59
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: diana

Nejdå, inget rykte. Dagispersonal är crazy. Hade jag också blivit i den miljön ;)

2009-08-12 @ 23:48:38
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: H

Som jag har väntat på dagens skratt. Var tvungen att kolla runt på argalappen.se i ren desperation för att få le lite.

Dagis o deras personal är alltid intressant att höra om. Får alltid höra från mina systrar hur de förväntas ha ledigt såna dagar alla andra föräldrar har ledigt så dagispersonalen slipper jobba...Nu är det här där jag bor, det är inte en allmän klagan på de stackarna som nog får bullerskador av sitt jobb över hela landet. Känner inte för hat-kommentarer just idag...

Nej, dags för sängen. En aning trött efter igår...

godnattkram

2009-08-12 @ 23:49:40
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Aha..så det är på dagis man ska jobba för att ha riktigt roliga personal fester!

Seriöst, det är ett jävligt irriterande fenomen.

2009-08-13 @ 09:25:56
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

BB:

Vilken mask?

Diana:

Ha, ha! Du har rätt! Jag hade gått på tyngre grejer om jag hade jobbat på dagis. Typ rökt blöjor...

H:

Nej de vill man inte bli osams med...tro mig!

Huskatt:

Ja, jag fattar ju att de också måste få ha semester och att även de måste få ha uppstartsmöten efter semestern men det känns ändå alltid lite märkligt att de tar det under terminen.

2009-08-13 @ 09:39:27
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0