Försoning.

I Eskilstuna har det varit tropisk värme de senaste dagarna. Just nu är kl 21:15 och min
termometer står på 20 grader utomhus.

Igår utnyttjades fartvinden för svalka.
Efter ett oljebyte och ett friskt batteri så startade motorcykeln utan knot så just nu är vi
på god fot med varandra. För att fira detta så lämnade jag helt över barn till sambo
igår och avverkade en 12 mil i solnedgången.
Luften var varm men höll man sig över 80km/h så svalkade det lite.
Annars var tempot lågt dels för att jag kände mig lite ovan, dels för att jag inte var sugen
på fart utan valde asfalterade kostigar tillfärdväg och sist men inte minst för att varje
insekt i mellansverige var ute på en kvällsflygning...
Efter ett par tre timmar fick jag ge upp då jag inte kunde se igenom varken visir eller
solglasögon pga att flugor, knott och mygg satt i en smet på dem.


När jag kom hem och mitt stora leende lagt sig en aning samtidigt som barnen så
tvättade jag omsorgsfullt glasögon och visir och la dem på diskbänken för att torka.
När jag vaknade idag var dem inte kvar där...
Det är väl inte så himla ovanligt att min sambo flyttar på mina grejer då hon har en
annan plan för vad saker skall ligga. Därför tänkte jag inte ens på att de var borta.
Kanske var det därför jag blev minst sagt förvånad över att se att min son lagt
rabarber på dem.



Förmodligen tog han en tur i morgonbrisen?

/Da fish

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: ja förmodligen! jag tyckte det lät lite småsexigt faktiskt!;)

2009-08-05 @ 23:14:02
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: mångmamma

Rätta takter! :)

2009-08-06 @ 09:19:53
URL: http://hemskymycketbarn.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Klart grabben ska ha hjälp när han gränslar ett sådant vilddjur!

Vad roligt att MC blev på bättre humör och du med :)

Katten spinner loss på fina hojar !

2009-08-06 @ 10:07:24
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0