Speedway SGP 2009 och lite om 2003...

I år så körs Swedens Grand Prix i Speedway i Göteborg.
Det gjorde det även 2003... Jag hade inga biljetter men det hade mina vänner!

Tillbaka till år 2003.
Mina vänner C och R hade på något märkligt sätt skaffat sig biljetter till Speedwayen
i Göteborg 2003. Jag hade försökt men misslyckats så jag köpte biljetter till tävlingen
i Stockholm i stället...
C&R hånade mig öppet och sa att det skulle bli en "djävla skittävling i Stockholm" eftersom
stadion är liten och som lök på laxen har löparbanor i vägen.
När datumet i maj kom och de två idioterna vännerna skulle åka till Göteborg så hade de
vänligheten att ringa mig var 20:de minut och tala om hur bra Speedwayen i Göteborg skulle
bli och hur SYND det var att jag inte kunde följa med...

SMHI
Den dagen regnade det som vanligt i Göteborg och starten av tävlingen blev fördröjd. C&R
ringde och sa att det skulle bli start men att det var förskjutet något och samtidigt som jag
jag pratar med duon så hör man speekern i bakgrunden:
"We have talked to the SMHI and they confirm that there will be no more rain! The race is on!!!"
C&Rs röster försvann i samma ögonblick då 10000 personer vrålade ut sin lycka över detta
besked.

Karma
30 minuter senare så kör de kvällens första hit. Det är en parodi på Speedway och det ser ut
som om de kör på en vattensjuk potatisåker. I samma ögonblick som heat 1 är avklarat så
öppnar sig himlens portar och vattnet öser ned!

Finns inga bilder ifrån detta, men 2006 vann A.J i ett liknande väder...


C&R
Som en god kamrat så slänger jag mig på telefonen i samma ögonblick som
Tony Richardsson bekräftar för publiken att tävlingen är inställd...
Varken C eller R svarar i sina telefoner?

I Efterhand fick jag höra att de var rejält irriterade och lyckades få lift med en kille
alla 38 milen hem. Till min stora glädje fick jag öven höra att denna chaufför hade
en förkärlek för banjomusik som han bjöd på på vägen hem!

Hoppas på bättre väder i år!
Det KAN väl inte regna jämt i Göteborg...eller?

/Da Fish
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Pubes

sv: hahaha! den ungen lär ju ha fått måttligt mycket med stryk sen;) haha

2009-04-22 @ 15:43:27
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Micke

Är det nåt det kan göra i GBG är det att regna. Gärna horisontellt också.

2009-04-22 @ 15:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0