Mode (och kanske en utväg?)

Min sambo tror fortfarande efter 10 år att jag har koll på mode antar jag?
Varför i guds namn skulle hon annars fråga: -Ser jag tjock ut i denna?

Idag så hände det igen!
Min sambo skall ut med jobbarkompisar och hon kommer in i köket där jag
sitter och äter fredagsmiddag med telingarna.
Hon frågar:
-Ser jag bra ut i denna tröja? Kan jag ha detta när vi går ut?
Jag går automatiskt in i rutin 1A:Modeexpert/pojkvän:
1. Tittar på henne noga i exakt 2 sekunder.
2. Ler kärleksfullt
3. Svarar jakande på frågan.

Ni som är yngre, homosexuella, eller bara oerfarna av att leva med kvinnor tror
säkert att det är slut här...

NIX!
3 minuter senare kommer hon tillbaka med en ny tröja, men då har hon även bytt till
byxor av någon anledning. Frågan denna gång är:
-Är det här bättre? Vad gillar du bäst?
[PANIK]
För er som är yngre, homosexuella, eller bara oerfarna av att leva med kvinnor kan
jag meddela att ni är körda här. Svarar ni "den första" så kommer det en motfråga om
vad som var fel på denna outfiten och varför vi tror att vi är modeexperter...och svarar ni
"den här du har nu" så kommer frågan varför vi sa att vi gillade den förra fast hon ser ut
som en fet ko i den?
Enda rimliga lösningen i detta läge är att säga att hon är otroligt vacker i båda och att
man omöjligtvis kan bestämma sig för EN av dem och sedan hälla upp lite vin till
henne, fejka ett viktigt samtal och backa långsamt därifrån.

Idag kom helt oväntat en ny lösning!
När frågan kom:
-Är det här bättre? Vad gillar du bäst?
Så svarade min 5,5 åring:
-Den första är bäst mamma! Jag tyckte du var söt till och med!!!



Jag fick snabbt fejka att jag satt i halsen vilket inte var helt långt ifrån sanningen
eftersom jag fick en plötslig skrattattack som resulterade i makaroner i näsan!
...men hon klarade inte av att såga sonens modekänsla?
Är detta kanske den framtida räddningen?

/Da Fish

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Dagens Eko

Dom där frågorna är ju alltid "trick questions". Bara att undvika dom, för hur man än svarar så blir det fel ;)

2009-04-04 @ 09:12:58
URL: http://dagensekosblogg.wordpress.com
Postat av: Rookkeer

Vilken tur du har fisken, detta kan ju vara fram tiden att ha sonen att ta fram vad du tycker utan att sabba familje friden

2009-04-04 @ 10:17:38
Postat av: n'batha

Rookkeer: Kan du inte ta särskrivningen ett steg längre? Provocera etablisemanget och skriv enbart stavelser! Det bor de ku nna re ta en och an nan.

2009-04-04 @ 14:47:16
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Rookkeer

n'batha ser inte vad du skriver måste nog till en optiker, hade du sagt det till mig så hade jag inte hört dig.

2009-04-05 @ 00:05:51
Postat av: n'batha

Rookkeer: Ryck upp dig slyngel! Dra upp brallorna och sätt på hängslen. Klipp dig och skaffa ett jobb! Ungdomar av idag. Annat var det på min tid.

2009-04-05 @ 08:56:06
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: good morning terrorism

alltså. såhär är det.

säg från början att det är fint, är det inte det så bara var tyst. byter kvinnan ändå så säger du vilket som är finast och varför. svårare än så är det inte.



jag blir så jävla irriterad när min kille mesar sig och inte kan säga vilket alternativ som är finast.



fyfan! blir helt upprörd nu!

usch! tvi!

2009-04-06 @ 14:30:46
URL: http://terrorism.blogsome.com
Postat av: good morning terrorism

ps. tänk på att homosexuella säkert mycket väl är med om precis samma sak. ds.

2009-04-06 @ 14:31:14
URL: http://terrorism.blogsome.com
Postat av: Fisken

Terror: Det var inte meningen att min vardag skulle uppröra dig. :-D Däremot så ber jag om ursäkt för passningen till homosexuella. Jag vet självfallet inte om de är med om samma sak då jag inte är lesbisk. Men jag är mycket nyfiken på att höra om det är så! Nån som vet?

2009-04-06 @ 19:54:07
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0