Min hjälte!

70-tal. Gråa byggnader och de dominerande affärerna heter Domus och Epa.
Volvo BM är den största arbetsgivaren. I skolmatsalen serverades pulvermos och
fiskpinnar och den 1 maj var 10000 tals ute och tågade mot Parken Zoo.
Min far arbetade som elektriker och han kunde allt!

Kommer ni ihåg när man var liten och ens pappa kunde allt?
Han kunde snickra, han kunde måla, han kunde koppla el, han visste hur man körde
en traktor, han visste var gräddfil kom ifrån, han visste hur man windsurfade och
han kunde få in sjukt mycket ungar i en Honda Civic.
Han var dessutom en visionär som kunde uppfinna saker och som skapade helt
fantastiska maträtter!

Senare i livet så förstod jag att han inte var ofelbar. Första ledtråden kan ha varit när han
tappade ett takräck fullt med skidor på vägen till Högbyn.
När jag vart lite äldre så fick jag hjälpa honom att montera bilstereo. Jag var oerhört glad
att få hjälpa till, men förstod snart att han var helt hjälplös på teknik så fort det rörde bilar...
Jag förstod också lite senare i livet att anledningen till att vi älskade hans mat var inte bara
för att han är rätt bra på det utan också att mor är hemskt dålig på matlagning!

Igår så stod jag vid grillen och gjorde en av pappas paradrätter, och jag såg
på mina barns ögon att det tyckte att jag var ett geni!


Japp! Det är grillad formfranska med grillad falukorv!
Pappa är nog min hjälte fortfarande!!!

När upptäckte NI att er pappa inte var ofelbar?

/Da Fish

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: korven

min pappa har aldrig varit ofelbar i mina ögon :D HAHA.



Ja, korvkyckling eller kycklingkorv. välj själv :)

2009-04-14 @ 12:02:18
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: n'batha

När jag BLEV äldre, heter det. Vart är en riktningsbestämning. Dyslektikern i mig talar.



Pappa felbar? Vad menar du?



2009-04-14 @ 14:23:34
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

ofelbar? min pappa? hahaha, han tillverkade MIG det säger väl allt.....



2009-04-14 @ 14:56:25
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

Korven: Jag väljer Chorizo.

Dumbas: lol

DD: Förlåt...det var okänsligt! Hälsa pappa och jag hoppas att han är ok...ändå ;-)

2009-04-14 @ 20:06:28
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0