Första ungen är speciell.

Jag har två eftersom jag till skillnad ifrån N'Batha inte tänker befolka världen själv...
Den första är 5,5 år och lilleman (som är en STOR lilleman är 2,5 år).


Att den förstfödde får en massa omtanke och saker är inte så konstigt kanske?
Man har tid, ork och intresse i överflöd. Man är så oerfaren (inte på det sättet DD) så
man tar råd om det mesta...
Alltså: Stora killen har gått på Babygympa, skidskola, babysång och babysim för att
nämna några aktiviteter. Lilleman är glad om han får mat på någolunda regelbundna
tider... Ironiskt nog så är lilleman den som har bäst fantasi och som är den mest
harmoniska av dem?

Nåja...vi har till alla aktiviteter köpt tillbehör och medlemsavgifter för 10000:- tals kr.
En av de mest mystiska är en säl:


Detta är ett tillbehör till Bebissimmet. Det är en säl med simglasögon som sjunker
till botten om man släpper den i poolen. Tanken är att barnet skall bli mer sugen
på att dyka till botten och hämta den där.
Det finns säkert 30-40 olika sådana att välja på och de flesta är på djurtemat.

Frågor som: Hur väljer man rätt? Är barnet skadat för all framtid om han får fel djur.
Kommer han att bli mobbad för sitt djur om alla andra väljer ett annat
dök upp upp
i min skalle.
Jag löste detta dilemma på samma sätt som män har gjort i 100-tals år och bad
helt enkelt barnens mamma att lösa det!
Hem kom hon 230:- fattigare och en säl rikare och alla verkade glada av det!
Gladast verkade barnens mamma?

Undrar varför hon valde just denna?


/Da Fish

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: jojo

Kanske har jag helt fel synsätt...

för om jag var i det valet och kvalet och skulle välja,..skulle jag måla en lagom stor sten i regnbågens alla färger, sänka den till botten i simbassängen och komma ur situationen med 200kr plus.



sen att barnet alltid kommer tro att lyckan finns på botten av en bassäng har jag osagt..

2009-04-01 @ 19:36:54
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: DD

hahahahahaha, hur fan lyckas du få med MIG i nästan alla dina inlägg???



men det är precis som du skriver - första ungen får allt och blir bortskämd och ändå är det minstingen som liksom klarar sig bäst och är en riktigt "survivor". Kanske är den hårda verkligehten som gör det OCH det faktum att dom slapp dyka efter sälen på botten av poolen. Tänktvärt.

2009-04-01 @ 19:48:38
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

jojo= Du har rätt såklart, men det är sjukt svårt att hitta en sten som ser ut som en fallos...

DD= Förmodligen är det så. Sen att han vägde typ 4,8 kg vid födseln och är hård som granit hjälper nog också till?

2009-04-01 @ 20:35:30
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fisken - båda mina grabbar var/är sånna (granithårda och vägde rejält) men minstingen e tuff och tror att han e minst lika stor som sin far och säkert minst 17 år gammal (han bara är 4,5 år och INTE 195 cm lång). Han e stor på insidan den killen. ;D



Japp, det är fotboll. Fast hockeyn e ju knappast slut....*suck*







2009-04-01 @ 21:20:47
Postat av: DD

ja, det var min kommentar alltså...



2009-04-01 @ 21:21:43
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: n'batha

Mors metodik kanske är att barn ska fallostränas tidigt? Kanske är lilleman mest harmonisk för att han sluppit jämföras med sälfalosen som baby?



Min minsting visar på yngsta-brorsan-syndomet med att tala med 8 stavelser när hans dagiskompisar klarar 2 och bygger 'jymdsepp' i lego när dagispolarna staplar träklossar.

2009-04-02 @ 08:46:54
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Roligt att du tar efter min design som jag lade till med för att särskilja oss ;)

2009-04-02 @ 08:48:18
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

DD: Jepp! Känner igen dina inlägg och såg att det var du. De blir gamla fort, men inte så snabbt som de själva tror...

N'Batha1: Ja...läskiga teorier! Tur att du nästan jämt har fel!

N'Batha2: Copy with pride!

2009-04-02 @ 10:02:19
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0