Det svagare könet...

Hör ibland folk prata om det svagare könet. Varför gör de det? De menar ju aldrig
män när de säger så?

En vanlig onsdag i slutet av april.
Vi sitter kring matbordet och sambon säger i förbifarten att hon lovat en jobbarkompis
att de kan få låna vår släpvagn och lägger till
-Det var väl ok? Det gäller ju bara en dag.
Självfallet så är det ok. Det är ju inte så att jag har ensamrätt på släpet bara för att jag
råkar vara mannen i huset.
Sen säger hon:
-Men de kommer nog redan ikväll och hämtar det, och det är ju fullt med brädor på det
så vi måste ju tömma det...men JAG kan säkert göra det.
15 minuter senare så står jag och tömmer släpet och när jag nästan är klar med det
så öppnar hon fönstet och säger:
-Du...vi har ju för tusan vinterdäcken kvar på släpet och lilla bilen. De kan ju inte köra
släpet med vinterhjul. Fixar du det? På lilla bilen också? Jag ÄLSKAR dig!



En del slit senare så har jag alltså tömt släpet, fått på sommardäck på både släpet och
på den lilla bilen som sambon brukar köra. Jag har även fixat så att brädorna är täckta
med presenning och jag har ställt in släpet framför bilen så att de lätt kan hämta det
även om de kommer lite senare när det blivit mörkt...
När jag kommer in är det dags att säga godnatt till småkillarna och då säger sambon:
-Du jobbar hemma i morgon va?
Jag bekräftar detta och hon säger då att de som skall låna släpet har ringt och sagt att
de kommer i morgon bitti innan jobbet istället.
Jag börjar tidigt som tusan så det är ju jättebra att du är hemma och kan hjälpa dem!

Jag får en kyss, sen går hon och duschar för att gå och lägga sig...
Jag känner mig smutsig...utnyttjad...och tacksam för det?

/Da Fish

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: n'batha

Ska vi ligga? Du verkar så tacksam?

2009-04-29 @ 21:35:01
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'Batha: Man är ju en labrador. Sjukt glad för det lilla...

2009-04-29 @ 21:37:40
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0