Budgetfunderingar

Läste med stigande oro i tidningen att "alla barnfamiljer MÅSTE göra en budget för att
klara av 2009...denna katastrof till år!

Jaha? Jag är ju onekligen i den målgruppen så då gör jag väl det:

Buss till Eskilstuna C    15:-
Tåg till Sthlm                    80:-
Buss                                  0:- FREEBEE! (Har remsa kvar)
Inträde                               80:-
5&10 kr att spela för       300:- (Kan bli mindre men då ökar ölkontot)
öl á 55:- 6st  8st              440:-
Båt till Söder                     0:-  Blir inte i år p g a N'Bathas flytt
Kebab på Söder              0:-  Se ovan
Ospec. Fylleidé                250:-
Mat                                     100:-
Hotell                                 800:-
Tunnelbana                     150:-  NY remsa när jag tappat bort den jag har
Bakfylla                              0:-
Tåg till Eskilstuna            80:-
Hemresa                           0:- Får GÅ eller tigga skjuts
SUMMA                             2295:-



Vad säger du N'Batha?
25/4?

/Da Fish


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: n'batha

Låter finfint! Klasskamp på grönan. Arbetaren från landet vs Arkitekten från lidingö! Tjoohooo!



Du vet att du kan spara in 800 på din budget om du knoppar hos mig? Då kan vi dessutom äta fyllekäk och ta en sängfösare innan nattning. Du får sova i Leos rum. Han har lås på dörren, egen balkong och fullstor säng.

2009-04-03 @ 15:54:10
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: korven

ååh, stockholm :)



HAHA ja fyfan det var ju inga sköna visor. Eller skinkor heller..

2009-04-03 @ 16:16:09
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'Batha= Klasskamp? asg

Jag övervägde det alternativet. Jag kom fram till att taxi till Lidingö förmodligen kostar nästan lika mycket + att en morgon man INTE vaknar av barnskrik är värd 800:-...MINST!

2009-04-03 @ 16:34:48
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Taxi? Vi kapar en båt! Det är typ 500 meter vattenvägen. Mina barn skriker inte på morgonen, de äter smörgås och tittar på morgonbolibompa. Hur som helst, det är dina pengar.

2009-04-03 @ 18:54:37
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0