att undervisa en fisk

Inte lätt och vanligen ett Sisyfosarbete men vad gör man inte för mänsklighetens bästa?



'En rolig halvtimme' hette en humortidning som existerade fram till 80-talet. Den innehöll i princip bara göteborgsvitsar, pinuppbilder och sex-skämt. Idag refererar man till tidningen för att påpeka att någon har plump och fånig humor. Känner man inte till detta kan man i sin okunnighet tro att någon menar kort tids underhållning, möjligen minnen från en svunnen tid. Det misstaget gör dock sällan allmänbildade personer.

/N'batha

 

Kommentarer
Postat av: Fisken

Oj! Förlåt! Så dumt. Jag trodde att du utvecklat humor och refererade till skolans roliga halvtimme. JAG växte ju upp på den finare delen av stan så jag fick inte läsa sånt när jag gick i första eller andra klass...

2009-04-17 @ 14:03:38
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0