Jag har badat i bakterieslem...

...de senaste månaden då barnen turats om att vara sjuka i något som ger feber, hosta och trötthet. Nu blev det min tur. Efter att ha kört 10x1 minuts intervaller upp för hammarbybacken lär mitt imunförsvar ha packat väskan och vinkat farväl. Sedan in i bakteriehärden och låtsas som att man är hälsan själv. Nu går det inte längre. Feber och hosta är knepigt att maskera.

När jag var barn fanns det hemsamariter som kom när man var sjuk. Någon slags komunal verksamhet som jag antar skulle reggas som arbetsmaknadsåtgärd idag. Ibland unga tjejer som lät en måla, rita och baka för att hålla en på gott humör. Ibland tanter med blicka av stål som knappt lät en komma upp för att kissa. En gång kom det en kille, jag var chockad!

Jag hade också en barnvakt som kom ibland. En ung tjej som var snäll som 17. Rätt snygg också så jag var ju lite kär. Jag lyssnade också på en grupp som var poppis en sväng på 80-talet: Date-X. Nu visade det sig att min barnvakt var ihop med sångaren i Date-X. Döm om min förvåning när killen från skivomslaget stövlar in en fredag tillsammans med den söta barnvaktstjejen och skulle sitta barnvakt åt mig. Jag har nog aldrig varit så snäll i hela mitt liv. Fortfarande kan jag känna min förvåning över att sångaren i Date-X kunde koka te!!!

Nu tillbaka till sängen.



Andra bloggar om: , , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

sköntatt vra i sängen :D

2008-02-18 @ 13:40:35
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Magnus

Har två barn (3år och 14 mån) på dagis och denna vintern har det varit konstant sjukdom hemma. Tror att vi alla var friska förra helgen för första gången på tre månader. Hade sett fram emot att träna i helgen men på fredagkvällen åker man på värsta magsjukan och har under helgen gått ner ca 3kg som jag försöker ta igen nu. Hoppas nästa vinter blir bättre...

2008-02-18 @ 17:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0