IXQUS

Profil.


Vart just dissad av N'batha på ett annat ställe i denna blogg. DET är inget ovanligt i och för sig eftersom vi båda under många år haft som fritidsintresse att smäda varandra på alla sätt och vis! Tyvärr så är han smartare än mig och vinner oftast dessa argument och diskussioner!

JUST när jag trodde att jag hittat en öm punkt att hacka på (d v s hans förkärlek för bizarra superhjältekläder och hans extremt strömlinjeformade axelparti) så hittade han en sport där det inte bara är tillåtet utan även en fördel!  Sjukt! Hur fan vinner man mot en sån?


Hur FISKEN skulle se ut i trikåer!


Ehhh... vart var jag nu då? JO han sa att alla var säljare med en försmädad ton! Ja? Jag livnär mig ju på att sälja och har gjort det i många år.... Var ju "mediehora" några år t o m så jag har sett avgrunden på nära håll.


Träffade en kille som hette Cohen en gång och han har gjort sig berömd för olika ledarskaps teorier. Han sa att ALLA säljer, hela tiden. Du säljer budskap till din chef, till dina kollegor, din sambo och dina barn. "De enda sättet att få respekt som säljare är dock att vara övertydlig med att du är där för att sälja och sedan hålla käften och lyssna" Bra sagt! Anledningen till att jag kom att tänka på detta är för att jag försökte få mina barn att göra som JAG ville....med minst sagt bristande resultat. Jag försökte då att "sälja in det"


Äldsta sonen: -Det är äckligt!

Jag:  Jo men om vi gör så här då? Om du äter upp HÄLFTEN av maten så får du titta på film sen.

Son: Vadå för film? (Här börjar det att bli spännande för nu har vi fått ett säljintresse)

Jag: Ja...vilken är din favoritfilm?

Son: Bilar! (Cars) (NU har jag honom!)

Jag lätt triumferande: Då gör vi så här att om du äter hälften av maten så får du se bilar! Blir det bra?

Son med sur min: Jag har redan sett den idag ju! (Det här kallas invändningshantering på säljspråk och en invändning ses som visat intresse och är positivt!)

Jag: Ok, men då gör vi så här att du äter hälften och sedan får du se vilken film du vill!

Sonen: På andra sidan häcken? (Nu har jag honom!!!)

Jag: Om du får se den, äter du då upp hälften av maten? (ALLTID säkra affären)

Son: Jaaa!

Jag: Bra! Då äter du upp hälften så sätter jag på filmen!

Sonen glatt: MAAAAMMAAAA! PAPPA SKALL KÖPA FILM TILL MIG!

Jag förvirrat: Va? Har vi inte den? (LÄXA: Den som vet mest tar hem störst del av kakan i en förhandling!)


Eftersom detta är en reklamfri blogg så kan jag inte berätta exakt HUR jag löste problemet men jag hyrde filmen av min kabeltv-leverantör som är ett före detta statligt monopolföretag som rimmar på FELIA. Det var dyrt... Men filmen var kul och grabben åt upp ALL mat?


Om ni har småbarn kan jag tipsa om denna sida:

http://www.luradittbarn.se/

Ett och annat tips är faktiskt användbart där!


Kommentarer
Postat av: n'batha

ALL MAT? Shit. F ö har du inte alls så stora manboobs.

2008-12-16 @ 10:14:28
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Dunceor

Det där är vad vi inom datavärlden kallad pwned (owned, eller på ren svenska ägd) =D

2008-12-16 @ 10:17:27
URL: http://dunceor.wordpress.com
Postat av: Fisken

Jag får kämpa för att vinna mot N'Batha men blir ÄGD av en 5 åring... Säger en del om både mig och bloggägaren! asg

2008-12-16 @ 10:23:40
Postat av: n'batha

Inget ont om säljare. De får sitt i purgatorio. Bloggar ska dock inte sälja.



Man kan omöjligt vinna mot en 5-åring. De VET ju vad man är ute efter och hur syrt man säljer det. Ibland kan man segra men det är generellt en Pyrrhusseger.

2008-12-16 @ 10:58:26
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag säger då det, barn ÄR kloka. Och luriga... :)

2008-12-16 @ 13:38:05
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: Masse

Barn är manipulerande sociopater... Johnny Depp sa att bo med barn är som att bo med små alkoholister...

2008-12-16 @ 13:41:49
URL: http://maxochnisse.se
Postat av: Karin

Masse: jag hade tänkt att skriva samma sak :-D Jag tror att han har helt rätt i det

2008-12-16 @ 13:58:58
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: Fisken

Dumbas sa INNAN han fick barn: Barn är lustiga. De är som människor fast små!

2008-12-18 @ 10:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0