Fiskinlägg 7

Varför hatar Ericsson mig?


Varning! Detta blogginlägg innehåller FÖRSÖK att skriva ord som kan uppfattas som stötande!


Under sommaren så har jag skickat mycket sms eftersom det är svårt att höra något i mobilen när man står på ett blåsigt tak. Jag har upptäckt att det

  1. Är omöjligt med arbetshandskar på.
  2. Är skitsvårt när fingrarna är bortdomnade av statiskt lyftande av takpannor.
  3. Är rätt kul meddelanden man skickar när man är yr av vätskebrist och sol.
  4. Att stavningsprogrammet i min mobil är HELT sjukt...

Hela sommaren har jag försökt att skriva ord som min mobil inte förstår! Lika länge har min mobil föreslagit alternativa ord som är helt bizarra!!!


Ex. Jag har en vän som heter Claes. Om jag försöker skicka "Hej Classe" som föreslår min telefon = Hej Bjässe... What? Känner min mobil Claes? (114 kg kampsportare)


Kämpat = Kamrat

Tak = Väl

Panna = Samma


*suck*

Jävla kuk vad jag hatar denna mobilen blir med den logiken= Katja kul jag hävas denna mobileo... Vad är mobileo??? Är stavingsprogrammet något ni arbetar med under julfesterna på Ericsson?



Make love, not war!


Könsord verkar HELT censurerat så de som lyckas ha sms-sex måste ha sjukt mycket tålamod!!!


Knulla = Lovlla

Topless = Torkepp

Röven = Roten

Kuken = Julen

Fitthår = Dittiap

Musen = Muren

Pilsk = Riksk

Kamasutra = Lånartusc (personlig favorit)


Pistol, bomb, granat, spränga och idiot fungerar däremot utmärkt...

Min bästa gissning är att de senare orden är något Ericsson har förutsätt att folk kommer att behöva när de SMSar deras support?


Alla vänner som jag har skickat sms till under sommaren har svarat att de är osäkra på om de har tid att ställa upp och lyfta vaksammor (Takpannor) och tackar för erbjudandet om en Bisa (bira) men föreslår starkt att jag går och sätter mig i skuggan... Fint... Tack Ericsson!


Till sist så har det äntligen kommit bevis på att FISK är kul!

http://www.youtube.com/watch?v=ugl42dbJyz0


Då Diri (Da Fish)


Kommentarer
Postat av: n'batha

Min mobil tycker att du ska: ad ett kungt

2008-08-04 @ 12:45:56
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

Suck, "Ta det lugnt" blir "Ta det kvitt" i min...

2008-08-04 @ 12:55:58
Postat av: Dunceor

Haha, det finns massa roliga historier angående detta. Som varför hitler och liknande ord är med men oftast så får man lägga till sms(?). Eftersom jag själv jobbar på Ericsson (men jag misstänker att du menar Sony-Ericsson, inte riktigt samma sak även om jag har jobbat där också medan Benet gör det nu så skyll på honom!). Den T9-databasen köps av ett företag som har patent på T9 så vitt jag vet =) Men jag håller med, gissningen av ord är helt galen och ibland så väljer den jättekonstiga fast att det finns andra ord att välja som är väldigt mer vettiga.

2008-08-04 @ 13:27:21
URL: http://dunceor.wordpress.com
Postat av: Fisken

Sweet!!! Någon fysik person att hacka på!

Var finner jag denna "Benet"? Lol

2008-08-04 @ 13:32:15
Postat av: n'batha

Han finns med i länkregistret i slipsen på bloggen!

2008-08-04 @ 13:39:27
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

Då skall jag skicka "en missil i äpplet" på honom!

:-)

2008-08-04 @ 13:41:56
Postat av: Butlern

En gammal butler tvingas erkänna att han aldrig någonsin försökt använda T9. Det ska bli ändring på det nu, ty även en gammal tråkig butler har humor!

2008-08-04 @ 17:02:05
URL: http://snitsaren.wordpress.com/
Postat av: Olle

Haha, så förbenat vackert!

2008-08-04 @ 17:23:27
Postat av: Rookkeer

DU fisken jag tycker du ska ta en nokia nästa gång deras T9 fungerar perfa.



Har en SE nu jag med och den T9:an är dum men vad fabn ska ju bara ringa med den.

2008-08-04 @ 18:03:00
Postat av: Fisken

Nokia? Jag har redan gummistövlar???

2008-08-07 @ 11:34:19
Postat av: mialena

Haha. Jag har också en SE. Testa att skriva "pissväder" - då kan man verkligen tro att stavningsprogrammet är en festprodukt...!

/smygläsaren :)

2008-08-07 @ 12:45:21
URL: http://mialena.blogspot.com
Postat av: Fisken

LOL Min skriver Pippväde... och sedan "ordet saknas" men jag fattar vad du menar!

2008-08-07 @ 14:07:23
Postat av: Fisken

Rookkeer: Du som gillar Nokia. Jag hittade för en timme sedan en knappsats till den Nokia du kastade ifrån mitt tak i vredesmod för en tid sedan...

Vill du ha tillbaka den så att du kan fortsätta att SMS:a med den?

Whaaaa-haa-ha!

2008-08-07 @ 14:10:51
Postat av: Rookkeer

Du firren jag har kastat fronten. Skulle behöva låna ditt släp snart om det går bra. Ringer dig någon kväll hemtelen, har ej ditt mobnr

2008-08-07 @ 23:16:16
Postat av: Pjoltas

2009-08-16 @ 10:48:21
URL: http://pjoltas
Postat av: Pjoltas

Jag hade en SonyEricsson förut och ordlistan i den var som du skriver ganska extrem...granat, sprängning osv. men ofta så dök ord som läkarstrejk, ångest, tortyr, körd.. minns jag.

Nokia hittar på egna ord istället.. Det é ju iofs kul.

=)

http://pjoltas.blogg.se

2009-08-16 @ 10:51:29
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0